طراحی داخلی سداد

لیست کامل تجهیزات اداری برای یک دفتر استارتاپ

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای شروع دکوراسیون اداری یک کسب و کار باید در نظر گرفته شود، تهیه لیست تجهیزات اداری است. فرقی نمی‌کند که مکان شما یک دفتر کار کوچک باشد یا یک ساختمان اداری بزرگ، در هر دو حالت می‌بایست آن را مجهز به تمام وسایل و تجهیزات ضروری اداری نمایید تا بتوانید محیط مناسبی را برای میزبانی جلسات و همینطور کنفرانس‌های مهم در اختیار داشته باشید. تمامی کسب و کارهای مهم در سراسر دنیا نیازمند دفتر کار هستند و هر دفتر کاری نیز نیازمند تجهیزات اداری است. بنابراین یکی از مهم‌ترین نیازهای هر شرکتی، وسایل دفتر کار می‌باشد تا کارمندان بتوانند به راحتی امور کاری را پیش ببرند. در زمان تهیه لیست وسایل مورد نیاز دفتر کار، مواردی مانند تعداد کارمندان، متراژ دفتر و میزان فضا حائز اهمیت است. در این بخش قصد داریم لیست کاملی از تجهیزات اداری یک دفتر را به شما ارائه دهیم.

میز اداری

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که باید در هر اداره‌ و دفتری وجود داشته باشد، میز اداری است. میزهای اداری دارای تنوع گسترده‌ای بوده و عمدتا برای نوشتن و قرار دادن سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شوند. از طرفی می‌توان گفت که یک فضای اداری بیش از هر چیز دیگری با میز اداری شناخته می‌گردد. این میز شکل‌های مختلفی داشته و بایستی با فضا و استایل کاری شما هماهنگ باشد. در ادامه به معرفی انواع میز اداری می‌پردازیم.

مبل اداری مدرن در پروژه پارک فناوری پردیس

میز مدیریت

این میز برای اتاق مدیریت در نظر گرفته شده است. طراحی و زیبایی میز مدیریت اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این میز باید از ویژگی‌های متمایزی برخوردار باشد. علاوه بر تمامی این‌ها، میز مدیریت باید دارای ابعاد بزرگ‌تری از میزهای کارمندی باشد.

میز کارمندی

میز کارمندی از تنوع گسترده‌ای برخوردار بوده و باید دارای فایل اداری برای نگهداری اسناد باشد. اندازه میز کارمندی با توجه به اندازه فضا تعیین می‌شود. چنانچه فضای کافی در محیط کار خود در اختیار ندارید، می‌توانید از میزهای گروهی استفاده کنید.

میز کارشناسی مدرن دنیته

میز منشی

میز منشی معمولا از کشوهای زیادی برخوردار بوده و به صورت ال طراحی می‌شود. بر روی این میز لوازمی مانند دستگاه فکس، تلفن و سیستم کامپیوتر قرار می‌گیرد. این میز باید مدرن و چشم‌نواز باشد؛ زیرا در جایی قرار می‌گیرد که مشتری آن را می‌بیند. میز منشی نیز با توجه به فضای اداره در دسته‌های مختلفی وجود داشته و باید با توجه به فضا انتخاب شود.

میز گروهی

میز گروهی ترکیب ساده‌ای دارد و امکان کار گروهی را فراهم می‌کند. میز گروهی درواقع فضایی را فراهم می‌کند تا تعدادی از افراد در یک مساحت نسبتا کوچک به ادامه کار بپردازند.

میز کنفرانس

یکی از میزهای ضروری در هر اداره‌ای، میز کنفرانس است. این میز در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد که با توجه به سلیقه افراد انتخاب می‌شود. میزهای کنفرانس برای برگزاری جلسات گروهی و مذاکره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میز کنفرانس شیک

صندلی اداری

یکی‌دیگر از تجهیزات مهمی که در محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرد و از تنوع زیادی برخوردار است، صندلی اداری می‌باشد. از این صندلی‌ها در پشت میز کار استفاده می‌کنند و طراحی آن به صورتی است تا کاربر دچار مشکلات جسمی و خستگی نشود. از طرفی صندلی اداری تنها یک صندلی چرخ‌دار با پشتی بلند نیست و به لحاظ کاربردی تنوع بالایی دارد. بنابراین می‌توانید این وسیله را با توجه به موقعیت شغلی و محل استفاده از آن انتخاب و خریداری نمایید. استفاده از صندلی‌های غیر استاندارد باعث ایجاد دردهایی در ناحیه گردن، کمر و ستون فقرات می‌شود. بنابراین توجه به استاندارد بودن صندلی از نکات مهمی است که در زمان خرید این وسیله بایستی در نظر گرفته شود.

یک صندلی اداری معمولی باید از ویژگی‌های مختلفی برخوردار باشد تا امکان نشستن راحت را برای افراد فراهم نماید. از مهم‌ترین ویژگی این صندلی‌ها می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع آن‌ها اشاره کرد. در صورتی که صندلی از اهرم تنظیم پنوماتیک برخوردار باشد، می‌توان ارتفاع آن را به راحتی تنظیم نمود. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا پاهای خود را به صورت صاف روی زمین قرار دهد. از موارد دیگری که باید در زمان خرید صندلی اداری مورد توجه قرار گیرد، عرض و عمق آن است. عرض استاندارد برای یک صندلی 50-43 سانتی‌متر بوده و امکان نشستن راحت را برای افراد فراهم می‌کند.

صندلی ارگونومیک می‌بایست از کمر حمایت کند؛ در غیر این صورت کاربران با مشکلات ستون فقرات و همینطور زانو درد مواجه خواهند شد. یک صندلی ارگونومیک از تنظیم کمری برخوردار بوده و این فرصت را برای هر کاربر ایجاد می‌کند تا متناسب با وضعیت بدن خود، ارتفاع و عمق صندلی را تنظیم کند.

پشتی یک صندلی استاندارد باید دارای 30 تا 48 سانتی‌متر عرض بوده و در صورت جدا بودن تکیه‌گاه از نشیمن، ارتفاع و زاویه آن قابل تنظیم باشد. وجود مکانیزم قفل در صندلی باعث می‌شود تا تعیین زاویه مناسب توسط کاربر مقدور شود و از عقب رفتن بیش از حد جلوگیری گردد.

یکی‌دیگر از مواردی که در زمان خرید صندلی اداری باید در نظر گرفته شود، جنس صندلی است. این وسیله می‌بایست از بالشتک کافی برخوردار بوده و دارای رویه‌ای با پارچه‌های تنفسی باشد. همچنین دسته صندلی اداری بایستی قابل تنظیم بوده و شرایط راحتی را برای بازوها و شانه کاربر ایجاد کند. افزون بر تمامی این‌ها، صندلی اداری باید به راحتی بچرخد تا کاربر بدون هیچ فشاری به میز کار خود برسد.

صندلی جلسه D66

مبل اداری

در سال‌های اخیر استفاده از مبل اداری حس و حالی عمومی‌تر پیدا کرده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که تا چندی پیش از مبل اداری تنها در اتاق مدیران استفاده می‌شد، اما امروزه از این تجهیزات در بسیاری از قسمت‌های اداره استفاده می‌شود. از طرفی افزایش اهمیت دکوراسیون مدرن در ادارات باعث شده است تا مبل اداری از ظاهری دلنشین‌تر برخوردار گردد. در حال حاضر شما می‌توانید این لوازم را در رنگ‌های متنوع و مدل‌های کلاسیک و رسمی تهیه کرده و در محیط اداری خود از آن‌ها بهره ببرید. دفتر کار شما مکانی است که افراد باید در آن بنشینند و کار کنند. درنتیجه انتخاب مبل اداری مناسب با توجه به شرایط و ویژگی‌های مکان مورد نظر شما اهمیت زیادی خواهد داشت.

پارتیشن اداری

در محیط اداری، تقسیم‌بندی فضاها حائز اهمیت بوده و بایستی به درستی انجام شود. یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای تقسیم‌بندی فضا در محیط کار، پارتیشن اداری می‌باشد. از آنجایی که امکان استفاده از دیوارها برای تقسیم‌بندی فضا در محیط اداری وجود ندارد، پارتیشن اداری کاربرد پیدا می‌کند. یک پارتیشن اداری مناسب می‌تواند راندمان کاری کارمندان را افزایش داده و به ایجاد فضایی متفاوت کمک کند. همچنین این وسیله حریم خصوصی مناسبی برای افراد ایجاد کرده و از ایجاد سر و صدا نیز جلوگیری می‌نماید. پارتیشن اداری نباید فضا را کوچک کند و اجرای آن نیازمند تخصص خاص و مهارت کافی در زمینه‌‌ی معماری داخلی و دکوراسیون می‌باشد.

اتاقک شیشه ای KERNEL

فایل اداری

فایل اداری از دیگر موارد مهم در طراحی دکوراسیون ادارات بوده که موجب هماهنگی در دکوراسیون داخلی و همینطور ایجاد فضایی دلنشین و مناسب می‌شود. این مجموعه با توجه به نیاز و فضای محیط کاری در نظر گرفته خواهد شد. استفاده از فایل اداری، نظم و انضباط را به ویژه در شرکت‌های بزرگ ایجاد می‌کند. از طرفی این مجموعه با اعمال مواردی مانند ویترین و دکورهای زیبا می‌تواند نقش مهمی در زیباسازی محیط داشته باشد.

در یک محیط کاری ایده‌آل، نظم حرف اول را می‌زند. در صورتی که محیط بی‌نظم باشد، بازدهی نیز کاهش می‌یابد. تمامی کسب و کارها از اهمیت نظم آگاه هستند. در این میان، کمد اداری باعث می‌شود تا هر چیزی سر جای خود قرار گرفته و امکان دسترسی سریع به آن‌ مقدور شود. همچنین نقش این وسیله در نگهداری اسناد و مدارک شرکت‌ها حائز اهمیت بوده و از وقوع مشکلاتی مانند گم شدن فایل‌ها جلوگیری می‌کند. افزون بر تمامی این‌ها، برای تهیه کمد و شلف اداری باید به طراحی آن‌ها نیز دقت نمایید. چیدمان کمد اداری با توجه به محیط و فضای دفتر صورت می‌گیرد.

فایل 3 کشو wolt

اکسسوری اداری

به مجموعه‌ای از تجهیزات و لوازمی که در عین سادگی منجر به نظم و ترتیب محیط اداری می‌شوند، اکسسوری اداری می‌گویند. تزئینات اداری اصولی و درست می‌تواند جذابیت محیط اداری را افزایش داده و فضا را زیباتر نماید. این اکسسوری‌ها در انواع مختلفی تولید شده و انتخاب آن کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد.

اکسسوری اداری ضمن دلنشین‌تر کردن محیط کار، در نظم بخشیدن این محیط نیز تاثیر مثبت دارد. استفاده از اکسسوری حس و حال خوبی را برای مراجعه‌کنندگان و همینطور کارمندان ایجاد می‌کند. درنتیجه برای داشتن فضای کاری مطلوب توصیه می‌شود که اقدام به خرید اکسسوری اداری کنید. این مجموعه می‌تواند شامل، تزئینات دیواری، تابلو قاب عکس، آینه، پرده، پادری، ساعت دیواری، گل و گلدان و … شود.

جمع بندی

امروزه فضای اداره و شرکت از اهمیت زیادی برای افراد برخوردار است و فراهم کردن یک محیط مطلوب می‌تواند در افزایش مشتری و همینطور افزایش راندمان کاری کارکنان تاثیر مثبتی داشته باشد. برای راه‌اندازی اغلب کسب و کارها نیاز به تجهیزات اداری خواهد بود. به همین دلیل در این مطلب به بررسی کامل لوازم مورد نیاز برای در اختیار داشتن یک محیط کاری ایده‌آل پرداختیم. با تهیه لوازم ضروری که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید از یک محیط اداری مطلوب برخوردار شوید.  اگر احساس می‌کنید برای انتخاب تجهیزات اداری دفتر خود به یک همراه نیاز دارید، دنیته در این مسیر همراه شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *