پرگولا، سازه‌ای خلاقانه برای سازمان‌های آینده

روزانه شاهد بوجود آمدن ترندهای مختلف در طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری هستیم. سازمان ها در سراسر جهان برای داشتن نیروی انسانی خلاقتر دست به تغییرات مثبت در دکوراسیون و مبلمان اداری محیط کاری خود می زنند. یکی از آخرین ترندها پرگولا است.

پرگولا چیست؟

پرگولا یک ساختار جدید و خاص است. بطور کلی پرگولا دارای یک ساختار چارچوب دار است که از چوب یا فلز ساخته می شود و دارای ستون و سقف برای ایجاد فضای خصوصی است. یک فضای کاری بزرگ و فلت را فرض کنید که دارای اتاقی نیست. بصورت پیشفرض طراح دکوراسیون داخلی اتاق هایی را به شکل پارتیشن های اداری در فضا برای قرارگیری تیم ها و واحد های مختلف سازمان تعبیه خواهد کرد. در این صورت باز هم فضاهایی وجود دارد که نیاز به اتاق سازی بصورت پارتیشن ندارند و از سمت دیگر نیاز به کمی فضای خصوصی حس می شود. اینجاست که پرگولا که یک اتاق نیمه باز است چاره خواهد بود. پرگولا در واقع فضایی مستقل است و میتوان از آن برای برگزاری جلسات کوچک، فضای استراحت کارکنان، فضای کافه و محل پذیرایی و فضای انتظار مراجعین در نظر گرفت.

المان های مختلف پرگولا

عموما پرگولا دارای دو بخش سقف مشبک و ستون های پایه سازه هستند. شاید مهم ترین ویژگی پرگولا وجود المان های مشبک است که تسلط افراد خارج از پرگولا به محیط را از بین میبرد.

پرگولا دارای مزایای ویژه نیز هست که ادامه به آن میپردازیم.

  • اولین مزیت پرگولا این است که بخاطر فضای مدرن و همچنین محیطی که برای استفاده های بیشتر بوجود می آورد از نظر اقتصادی ارزش افزوده به سازمان می افزاید.
  • طراحی پرگولا می تواند کاملا بر اساس سلیقه مشتری باشد و از آن برای موقعیت های مختلف استفاده کرد.
  • نصب آسان و سریع یکی از مهم ترین خصوصیات پرگولا است.
  • درصورتی که سازمان به هر دلیلی تصمیم به جابجایی گرفت میتواند پرگولا را جمع آوری و به محیط جدیدی منتقل کند.

نمای پرگولا

متریال های استفاده شده در پرگولا

شاید شاخص ترین قسمت یک پرگولا طراحی سقف آن است. سقف مشبک پرگولا است که زیبایی و مدرنیته را به طراحی پرگولا و دکوراسیون سازمان تزریق می کند. برای ساخت این سقف مشبک از ترمووود و ام دی اف استفاده می شود. همچنین برای ساخت ستون های آن از قوطی های فلزی استفاده می شود.

پرگولای مدرن

شرکت های ارائه دهنده پرگولا

در خارج از ایران شرکت های مختلفی این سازه را طراحی و پیاده سازی می کنند، اما در ایران این سازه فقط توسط شرکت دنیته طراحی و پیاده سازی می شود.

سخن پایانی در مورد پرگولا

پرگولا سازه ی جدیدی در سطح جهان است و برخی شرکت های پیشرو در زمینه دکوراسیون از آن برای زیباسازی و همچنین بهره وری بیشتر فضای طراحی شده استفاده می کنند. این سازه دارای سقف مشبک و ستون های فلزی است و فضای خصوصی را برای کاربردهای مختلف در محیط ایجاد می کند. متریال استفاده شده در پرگولا ترمووود یا ام دی اف برای سقف مشبک و قوطی های فلزی برای ستون آن است. دنیته اخیرا استفاده از پرگولا در طراحی و تجهیز پروژه های خود را شروع کرده و پیشگام در زمینه طراحی و ساخت پرگولا در ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *