دکوراسیون اداری دنیته

10 ترند جذاب و برتر دکوراسیون اداری در سال 2023

هرساله تغییراتی اندک در دنیای کسب وکار، تغییراتی را در جدیدترین متد‌های طراحی داخلی شرکت‌ها ایجاد می‌کنند. جهت‌گیری این ترندها در طراحی دکوراسیون اداری در سال 2023 به سمت مواردی ازجمله بازگشت به محل کاری امن‌تر، راحت‌تر و جذاب‌تر که یادآور محیط خانه باشد، خواهند بود. اگر این موارد را در طراحی داخلی دفتر بگنجانید، محل کارتان برای افراد تازه‌وارد جذاب‌تر می‌شود و از بازگشت کارکنان استقبال بیشتری می‌شود، همچنین برای آن دسته از کارمندانی که سال‌ها در آن محیط کار کرده‌اند، آرامش بیشتری را به همراه خواهد داشت.

طراحی و دکوراسیون اداری شرکت

پلان باز جزء مهمی در طراحی دکوراسیون اداری مدرن است. وجود جداکننده‌های فیزیکی کمتر در میان کارکنان منجر به افزایش تعامل و همچنین همکاری بیشتر در پروژه‌‌ها می‌شود. افزایش همکاری برای بخش‌های متمرکز بر تحقیق و توسعه و همچنین سایر تیم‌های خلاقی که برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها به‌صورت خودجوش به تعامل با دیگران نیاز دارند، بسیار مهم است.اغلب در محیط‌‌های کاری دفاتر شرکت از ایجاد فضاهای مختلف اداری خصوصی و اتاق‌‌های کنفرانس مجزا اجتناب می‌شود؛ در عوض، مکانی را برای برنامه‌ریزی متمرکز جلسات گروهی بین چندین حوزه‌ی کاری در نظر می‌گیرد. این فضا امکان دسترسی سریع به افراد و موضوعاتی که به آن‌ها پرداخته شد را فراهم می‌کند. هر فردی می‌تواند نظرات خود را در گفتگو مشارکت دهد و با معرفی دیدگاه‌‌های مختلف به جلسه، آن را غنی سازد.بااین‌حال، همه‌ی افراد علاقه‌مند به کار در یک دفتر کاملاً باز نیستند. به‌منظور به حداکثر رساندن بهره‌وری در محیط کار، چیدمان‌‌های اداری باز انعطاف‌پذیری کافی را برای کارکنانی که محیط‌های خصوصی را برای کار ترجیح می‌دهند، فراهم می‌کنند. فضاهای کاری فردی که به‌عنوان ایستگاه‌‌های کاری یا غرفه‌ها نیز شناخته می‌شوند، در معماری فضای اداری مشارکتی گنجانده‌شده‌اند. این مکان‌های کاری در بخش‌های آرام‌تری از محل کار و دور از مناطق تعیین‌شده برای بحث قرار دارند. هنگامی‌که مفهوم دفتر باز اتاق‌های کوچک‌تری را برای کار فردی ترکیب می‌کند، تعادل سالمی بین روش‌های کار جمعی و روش‌های کار به‌تنهایی به وجود می‌آید.یکی دیگر از مزایای پلان باز این است که هزینه‌‌های ساختمان برای کسب‌وکار را تضمین می‌کنند. ازآنجایی‌که دفاتر خصوصی به میزان کمتری دیوارکشی شده‌اند، فضای کف به گچ و تخته‌ی کمتری نیاز دارد که باعث کاهش کلی زمان و هزینه‌‌های ساخت می‌شود.

10 ترند جذاب دکوراسیون اداری

ایجاد محل کار پویا در دفتر با طراحی اداری ارگونومیک

طراحی داخلی ارگونومیک سبب کاهش استرس کارکنان می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌‌های اسکلتی-عضلانی مربوط به محل کار (WMSDs) را کاهش می‌دهد. وزارت کار و صنعت ایالت واشنگتن تحقیقاتی را برای تعیین هزینه‌‌های نسبی و مزایای استفاده از ویژگی‌‌های ارگونومیک در چیدمان محل کار انجام داد. این تحقیق داده‌های 40 محل کار مختلف که طراحی ارگونومیک را اجرا کرده بودند بررسی کرد و به این نتیجه رسید که آسیب‌های ناشی از WMSD‌‌ها به میزان 61 درصد و گردش مالی به میزان 87 درصد کاهش یافت. هم‌زمان با بهبود بهره‌وری، غیبت و اشتباهات نیز کاهش یافتند.

طراحی ارگونومیک از طبیعی‌ترین حالت بدن حمایت می‌کند و کاهش تنش واردشده به عضلات را تضمین می‌کند؛ اما برای مقابله با اثرات منفی نشستن طولانی‌مدت، فعال بودن در حین کار ضروری است. درنتیجه، مبلمان ارگونومیک و پویا در طراحی داخلی دفاتر مدرن روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

گزینه‌‌های فعال شامل مواردی هستند که حرکت مداوم در بین کارکنان را تشویق می‌کنند و عبارت‌اند از:

  • صندلی اداری ارگونومیک دنیتهمیزهای تردمیل
  • صندلی‌‌های توپی
  • صندلی دوچرخه
  • صندلی‌‌های نشسته
  • میزهای قابل تنظیم ارتفاع برای استفاده در حالت ایستاده یا نشسته
  • تشک‌‌های ایستاده

گزینه‌‌های فعال مانع از بی‌تحرکی یا قرار گرفتن کارکنان در یک وضعیت ثابت برای مدت‌زمان طولانی می‌شوند که هر دو ممکن است منجر به تنش و فشار عضلانی شوند. جایگزین‌هایی مانند دوچرخه‌ ثابت و میز تردمیل، افراد را برای ورزش حتی در حین کار با رایانه تحریک می‌کنند تا اثرات منفی کار کم‌تحرک پشت میز را کاهش دهند و سلامت کلی را افزایش دهند.

اگر اقداماتی برای کاهش WMSD در کارکنان و تشویق به تحرک از طریق مبلمان ارگونومیک و فعال انجام شود، شرکت‌ها می‌توانند کارکنان خود را سالم نگه‌دارند و زمان تلف‌شده به دلیل آسیب‌دیدگی در اثر حوادث را کاهش دهند.

دکوراسیون مدرن اداری

 

انعطاف‌پذیری در محل انجام کار

یکی از مواردی که در بسیاری از محل‌های کار در چند سال اخیر تشخیص داده شده این است که محیط‌‌های کاری باید بتوانند تا حد امکان انعطاف داشته باشند تا کارکنان بتوانند از دفاتر خانگی خود کمک بگیرند. مکان‌‌های کاری انعطاف‌پذیر برای کسانی جذابیت دارد که می‌خواهند در هزینه‌‌های مراقبت از کودک صرفه‌جویی کنند یا هزینه‌‌های رفت‌وآمد از خانه به محل کار را کاهش دهند. کارمندانی که در خانه به‌صورت پاره‌وقت کار می‌کنند، باید در هفته چندین بار با همکاران خود در دفتر کار در ارتباط باشند؛ درنتیجه، این کارکنان در عین به دست آوردن فرصت همکاری از مزایای کار از راه دور نیز بهره‌مند می‌شوند.

کار در محل سکونت شخصی

حتی درحالی‌که بسیاری از کسب‌وکارها بازگشایی‌شده و از بازگشت کارکنان خود خوشحال هستند، برخی دیگر از کسب‌وکارها در حال تلاش برای افزایش تعداد مشاغلی هستند که خواه به‌صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت بتوانند از خانه انجام شوند. به‌عنوان‌ مثال، زیلو که یک بازار آنلاین برای املاک و مستغلات است، اعلام کرده است که فرصت‌‌های دورکاری را برای نود درصد از کارکنان خود فراهم می‌کند. چندین شرکت دیگر نیز با معرفی کار از راه دور به‌عنوان یک گزینه‌ی دائمی هم برای کارکنان تازه استخدام‌شده و هم برای کارکنان فعلی، این رویه را دنبال می‌کنند.

حتی باوجوداینکه کارکنان می‌توانند از خانه کار کنند، برقراری ارتباط باهمکاران خود امری ضروری است و می‌تواند از طریق جلسات حضوری یا تلفنی و همچنین با بازدیدهای دوره‌ای از دفتر به‌صورت حضوری یا آنلاین انجام شود.

کار در محیط شبیه به خانه

 

بسیاری از افراد دور کار زمانی که به دفتر بازمی‌گردند می‌خواهند احساس راحتی بیشتری شبیه به خانه داشته باشند؛ بنابراین می‌خواهند محل کارشان چنین حال و هوایی داشته باشد. گرایش‌های طراحی داخلی اداری در سال جاری دارای جنبه‌های طراحی داخلی برای منعطف‌تر کردن فضا با عناصر طراحی مسکونی است، مانند:

  • قفسه‌ی باز
  • آثار هنری قاب شده
  • آینه
  • فرش
  • پرده
  • چراغ‌‌های کف
  • میز‌‌های قهوه

کارکنان به دلیل این تغییرات بسیار کم و درعین‌حال ساده ممکن است احساس راحتی بیشتری کنند. گرما و آرامش را می‌توان با استفاده از عناصری مانند مبل، صندلی‌های راحتی، نور کم‌تر و کف‌پوش‌های چوبی به دفتر اضافه کرد. اگر می‌خواهید کارکنان شما روحیه‌ی بهتر و احساس آرامش بیشتری داشته باشند، باید مطمئن شوید که معماری داخلی مبلمان اداری با محیط‌‌های راحت خانگی مطابقت دارند.

جداکننده و دیوایدر اداری

 

طراحی دکوراسیون فضای داخلی مجهز به اتاقک یا غرفه برای حفظ حریم خصوصی

سبک‌‌های معماری مبلمان اداری داخلی، مانند قرار دادن اتاقک یا غرفه‌ها، راه‌حل‌های مؤثری برای ارائه‌ی حریم خصوصی در محیط‌های باز و ایجاد فضاهایی برای کار آرام هستند. از دیگر گرایش‌‌های معماری مبلمان اداری داخلی می‌توان به استفاده از دیوارهای متحرک اشاره کرد. غرفه‌‌ها می‌توانند دیوارها یا جداکننده‌‌هایی برای احاطه کردن محل کار داشته باشند، اما به‌طورکلی به‌اندازه‌ی دفاتر خصوصی بزرگ و جادار نیستند و همچنین به‌اندازه‌ی اتاقک‌‌ها حریم خصوصی را فراهم نمی‌کنند. این مکان‌‌ها می‌توانند شامل کاناپه‌های دنج و میزهای قهوه‌خوری باشند تا همکاری گروه‌های کوچک‌تر را تسهیل کنند یا ممکن است محیطی را فراهم کنند که یادآور خانه‌ی فرد باشد که در آن به‌تنهایی کار می‌کند.

غرفه‌‌ها اغلب شامل موارد زیر هستند:

  • فضای میز و نشیمن: غلاف‌‌ها معمولاً از قسمت‌‌های کوچکی تشکیل‌شده‌اند که از بقیه‌ی محل کار جداشده‌اند. بااین‌حال، باید فضای کافی برای کار کارکنان به‌تنهایی یا در گروه‌‌های کوچک‌تر نیز وجود داشته باشد و همچنین باید صندلی‌‌های راحتی در دسترس باشند. غلاف‌‌ها همچنین باید دارای فضای میز و صندلی کافی برای یک کارمند یا یک گروه کوچک باشند تا بتوان از محل کار به طرق مختلف استفاده کرد.
  • ایستگاه‌‌های شارژ: غلاف‌‌ها یا غرفه‌‌ها باید علاوه بر دسترسی به وای فای قابل‌اعتماد به پریزهایی برای شارژ لپ‌تاپ‌ها مجهز باشند.
  • عایق صدا: برخی از غلاف‌‌ها با ارائه‌ی یک محیط عایق صدا که در آن کارکنان می‌توانند برای مکالمات تلفن خصوصی یا جلسات از آن‌ها استفاده کنند، سطح بالاتری از اختیار را ارائه دهند. راحتی و ایمنی این روش این امکان را برای کارکنان فراهم می‌کند که بتوانند با یکدیگر جلساتی داشته باشند و ارتباط برقرار کنند.

استفاده از میزهای متحرک و صندلی‌های کوچکی که بتوانند برای جلسات به‌سرعت جابه‌جا یا از هم جدا شوند تا مکان‌های آرام‌تری برای کار انفرادی فراهم کنند، جایگزینی برای استفاده از غرفه‌‌ها است. همچنین می‌توانید از دیوارهای متحرک و جداکننده‌های اتاق استفاده کنید تا فضاهای بزرگ را به بخش‌های کوچک‌تر زیادی تقسیم کنید و غرفه‌ها یا مکان‌هایی جداگانه برای جلسات ایجاد کنید. غلاف‌‌های دارای میز سه تا چهار نفر را قادر می‌سازند تا در یک پروژه‌ی واحد در محیطی عاری از اختلال در دیگر بخش‌‌های محل کار باهم کار کنند و به‌این‌ترتیب مفهوم همکاری را تقویت ‌کنند.

به دلیل سازگاری آن‌ها، گزینه‌‌های معماری برای این مبلمان اداری داخلی می‌توانند به‌راحتی به‌اندازه‌ی نیازهای فضا کاهش یابند. در سال 2023، شرکت‌ها می‌خواهند غرفه‌ها و غلاف‌ها را برای استفاده‌ی کارکنان موقت در نظر بگیرند به این دلیل که امروزه کار ترکیبی و از راه دور رایج‌تر شده است. این ویژگی‌های جدید، به‌جای حفظ طراحی باز گذشته، قادر به خدمت به نیازهای روزافزون کارکنان در دفتر و هم کارکنان دورکار هستند.

شلف و دیوایدر

 

دیوار پوش‌ها و دیوارهای نشیمن

در محیط‌‌های کاری امروزی دیگر رنگ سفید خالص بر روی دیوارها غالب نیست. دیوار پوش‌ها می‌توانند شامل الگوها، رنگ‌ها یا تصاویر روی آن‌ها باشند که ارزش‌‌ها و ویژگی‌های شرکت را انعکاس می‌دهند. دیوار برجسته به دیواری گفته می‌شود که با رنگی متفاوت از بقیه‌ی دیوارهای اتاق رنگ‌آمیزی می‌شود و بدون اینکه ازنظر بصری قدرت زیادی داشته باشد، چشم‌انداز رنگی به فضا می‌دهد. استفاده از روانشناسی رنگ در این دیوارهای برجسته می‌تواند کارکنان را تشویق کند و تمرکز را افزایش دهد.

استفاده از کاغذدیواری جسورانه‌ی پوسته و چسب روشی بود که در سال گذشته پدیدار شد و انتظار می‌رود که این روند تا سال 2023 ادامه یابد. می‌توانید به‌سادگی کاغذدیواری را از روی پوسته جدا کرده و به دیوارهای محل کار خود بچسبانید. رنگ کردن و نصب کاغذدیواری معمولی ممکن است وقت‌گیر و پرهزینه باشد. انتخاب گزینه‌ی پوسته و چسب، نیاز به کاربرد خسته‌کننده و وقت‌گیر اعمال مجدد الگو یا رنگ را از بین می‌برد و به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان که بخواهید، رنگ یا طرح جدید و زنده را امتحان کنید. شما می‌توانید هر سبکی که به بهترین وجه شرکت شما را منعکس می‌کند، آزمایش کنید. چند نمونه از دیوار پوش‌های ترند برای سال 2023 به شرح زیر است:

 

  • الگوهای هندسی
  • چشم‌انداز از مناظر
  • اشکال انتزاعی
  • چاپ‌‌های ظریف
  • طرح‌‌های گل
  • رنگ‌‌ها و چاپ‌‌های برجسته
  • بافت مصنوعی

نصب دیوارهای زنده روش دیگری است که می‌تواند برای بهبود ظاهر دیوارها و ایجاد لمس ملایم‌تر مورداستفاده قرار گیرد. این باغ‌‌های داخلی گیاهان اداری داخلی را از درختان فیکوس گلدانی در گوشه‌‌ها دور می‌کند و آن‌ها را به نقاط تمرکز بصری برای مناطقی که در آن قرار دارند تبدیل می‌کند. دیوارهای سبز بخشی جدایی‌ناپذیر از معماری اداری حامی محیط‌زیست هستند و گزینه‌ای عالی برای مکان‌‌های کاری هستند که به پوشش گیاهی اطراف پنجره‌ای نداشته باشند.

افزودن یک رنگ واحد، یک تصویر شرکتی یا یک دیوار سبز به محیط‌‌های کاری با استفاده از دیوار پوش‌ها می‌توانند زیبایی بصری اتاق را بهبود بخشیده و روحیه‌ی کارکنان را تقویت کنند.

فلاور باکس دیوایدر

مراقبت از محیط‌زیست و ارتباط با طبیعت در محل کار

دیوارهای نشیمن یک ویژگی مشترک شرکت‌های حامی محیط‌زیست هستند که به‌عنوان دیوارهایی تعریف می‌شوند که عناصر طبیعت را در طراحی معماری سازه ادغام می‌کنند. دیوارهای پوشیده از گیاهان یا آب، همراه با سایر اجزای ساختمانی طبیعی، می‌توانند این تصور را ایجاد کنند که طبیعت به داخل آورده شده است.

کارکنان می‌توانند به‌منظور مراقبت از گیاهان زنده که در محل کار نیاز به مراقبت دارند، از فعالیت‌‌های خود دست کشیده و به‌این‌ترتیب کمی استراحت کنند. استرس ناشی از کار می‌تواند با دادن فرصت مراقبت از گیاهان به کارکنان، کاهش یابد و به سلامت جسمی و روحی آن‌ها کمک کند. وجود گیاهان زنده در محل کار باعث افزایش بهره‌وری، بهبود کیفیت هوا (به دلیل فتوسنتز در گیاهان) و کاهش صدا (به دلیل توانایی آن‌ها در نرم کردن سطوح سخت مانند دیوارها و کف) شوند.

افزودن گیاهان به‌تنهایی برای حامی محیط‌زیست بودن سازه کافی نیست. تلاش برای طراحی دفاتر حامی محیط‌زیست باید با انتخاب مصالح برای خود ساختمان آغاز شود. استفاده از موادی که از منابع محلی تهیه‌شده‌اند می‌توانند اثر انتشارات ناشی از حمل‌ونقل لوازم ساختمانی به محل ساخت‌وساز را کاهش دهند. فعالیت‌‌های دیگری که به مراقبت از محیط‌زیست کمک می‌کنند عبارت‌اند از:

  • دستیابی به بالاترین سطح ممکن از بهره‌وری انرژی
  • استفاده‌ی بیشتر از نور خورشید و سایر اشکال نور طبیعی
  • انتخاب مصالح ساختمانی و مبلمان با سطح کمتری از انتشار آلاینده.

اگر تصمیم به شیوه‌ی عمل بر اساس حمایت از محیط‌زیست دارید، می‌توانید در مصرف انرژی کارآمدتر شوید و درعین‌حال در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنید که مزیتی فوق‌العاده است. مثلاً می‌توانید لامپ‌‌های فلورسنت را با لامپ‌‌های LED جایگزین کنید. استفاده از کلیدهای روشنایی چشمی، راه دیگری برای کاهش هزینه‌‌های ماهانه‌ی برق است. ازآنجایی‌که نیازی نیست که برای خاموش و روشن کردن چراغ‌ها هنگام ورود و خروج از ساختمان به توجه کارکنان نیازمند باشید؛ بنابراین این چراغ‌ها به‌طور خودکار انرژی را ذخیره می‌کنند. همچنین این نوع از کلیدهای روشنایی می‌توانند برای اتاق‌های کنفرانس بسیار مناسب باشند، زیرا برخلاف فضای اداری اصلی، اتاق‌های کنفرانس اغلب در جایگاهی متفاوت از ساختمان قرار دارند و کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

شیوه‌ی عمل بر اساس حمایت از محیط‌زیست تأثیر منفی دفتر بر محیط طبیعی اطراف را کاهش می‌دهد و درعین‌حال هزینه‌‌های آب و برق و عملیات عمومی را نیز کاهش می‌دهد.

مبل اداری ماژولار با دیوایدر

رنگ‌‌های روشن و نور طبیعی

نور طبیعی و رنگ‌‌های روشن دیوارها دو ایده‌ی طراحی داخلی محل کار هستند که احتمالاً در سال 2023 نیز محبوب خواهند بود. با به‌کارگیری رنگ‌‌های روشن‌تر مانند خاکستری، خنثی و سبز می‌توان فضای طبیعی‌تری را در محل کار به دست آورد. استفاده از رنگ‌‌های مختلف در محیط کار از طریق استفاده از روانشناسی رنگ بر بهره‌وری تأثیر می‌گذارد و می‌توانند برای ایجاد مناطق مجزا در فضای داخلی یک دفتر برای انواع مختلف سلیقه استفاده شوند.

در ادامه چند نمونه از تأثیر رنگ‌‌های مختلف بر احساس ما آورده شده است:

  • رنگ خاکستری با احساس شیک بودن، پیچیده بودن، مولد بودن، سودمند بودن و ساده بودن همراه است.
  • رنگ‌‌های سبز طبیعت، آرامش، آسایش و راحتی را در ذهن تداعی می‌کند.
  • استفاده از یک دیوار برجسته‌ی نارنجی در یک فضای کاری می‌تواند خلاقیت را تقویت کند.
  • آبی، رنگی فوق‌العاده برای قسمت‌های استراحت است زیرا آرامش و آسایش را تقویت می‌کند.
  • رشد گیاهان داخلی توسط نور طبیعی تحریک می‌شود که می‌تواند از نورگیرها، پنجره‌‌ها یا منابع دیگر تأمین شود. بر اساس تعدادی از مطالعات، اجازه دادن به ورود نور طبیعی به محیط کار نه‌تنها می‌تواند روحیه‌ی کارکنان را بهبود بخشد بلکه سطح بهره‌وری آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد. خستگی چشم، سردرد و مشکلات بینایی برای کارکنانی که محیط کارشان دارای نور طبیعی فراوانی بود، کاهش یافت. نشان داده شده است که وجود نور طبیعی در محل کار باعث توجه بیشتر و خواب‌آلودگی کمتر کارکنان می‌شود.نور طبیعی یک جایگزین بهتر و ملایم‌تر برای روشنایی شدید لامپ‌های فلورسنت داخل ساختمان است که می‌تواند به کاهش میزان انرژی مورداستفاده برای ایجاد روشنایی کمک کند. از سوی دیگر، همه‌ی دفاتر کار، به‌ویژه آن‌هایی که در فضای داخلی ساختمان‌های اداری قرار دارند، به نور طبیعی دسترسی ندارند یا دارای پنجره‌های بزرگ نیستند. استفاده از نور پراکنده، انتخاب نور مصنوعی با ظاهر طبیعی و استفاده از سطوح غیر انعکاسی، همگی راه‌‌هایی برای کاهش تابش خیره‌کننده‌ی ناشی از نورپردازی داخلی و ایجاد حس طبیعی بیشتر نور در محیط هستند.

    ترکیب مدرن با کلاسیک

    یافتن تعادل مناسب بین ترکیب طرح‌های کلاسیک دنج و سبک مدرن امروزی می‌تواند با ترکیب عناصر قدیمی و جدید در یک پروژه‌ی واحد به دست آید. روندهای مدرن محل کار اجزای طراحی کلاسیک و مدرن را برای زیبایی‌شناسی متمایز ترکیب می‌کند. به‌عنوان‌مثال، گنجاندن مبلمان اداری ساخته‌شده از چوب در یک محیط مدرن، یکی از راه‌های گنجاندن روند ترکیب مدرن با کلاسیک بدون اختصاص دادن منابع به‌طور کامل به هرکدام از این دودسته است. نمونه‌های دیگر شامل موارد زیر است:

    • ترکیب کف‌پوش: معماری مبلمان داخلی اداری که شامل ترکیب کلاسیک و مدرن است می‌تواند شامل اضافه کردن یک فرش با طراحی متأثر از دوران قدیم و قرار گرفتن روی کف‌پوش بتنی مدرن باشد.
    • افزودن رنگ‌ها: یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از عسلی‌ها یا میزهای قدیمی در کنار وسایل رنگارنگ مانند صندلی یا کاناپه است.
    • الگوهای ترکیبی: طراحان بسیار زیادی در پروژه‌‌های خود به سمت الگوهای قدیمی و هندسی مانند طرح‌‌های معماری چپ و راستی و طرح‌‌های شورون جذب می‌شوند. می‌توانید کف و دیوارهای محل کار خود را با طرح‌های هندسی تزئین کرده یا رنگ‌های زنده را در ترکیب با رنگ‌های خنثی مانند عاجی و خاکستری به نمایش بگذارید.
    • ترکیب فلزات: اختلاط فلزات برنج، سنگ و فلزات قدیمی صنعتی همگی نمونه‌‌هایی از اجزای طراحی مدرن هستند که ترکیبی از طراحی «کلاسیک و مدرن» را به دست می‌دهند.

     

مبل اداری مدرن

حفظ حس تعادل هنگام ترکیب دوره‌های زمانی و سبک‌های مختلف بسیار ضروری است، همان‌طور که در ترکیب چیدمان‌های اداری باز با محیط‌‌های کاری خصوصی ضروری است. توجه دقیق به ترکیب دو جزء متمایز برای طراحی بسیاری از مناطق داخلی اداری مدرن امری ضروری است.

 

 

فناوری و ارتباط داده‌ها

امروزه فناوری به یک جزء ضروری در بسیاری از محیط‌‌های کاری تبدیل شده است. بهبود فناوری و اتصال داده خواه از طریق اضافه کردن پریزهای بیشتر به‌منظور استفاده‌ی کارکنان از لپ‌تاپ‌های خود در مناطق مختلف باشد یا انعطاف‌پذیری بیشتر برای شرکت در جلسات آنلاین از خانه، برای طراحی کلی دفتر و روحیه‌ی کارکنان حیاتی است.

پس از صرف سال‌‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی، اگر کارکنان قادر به افزودن یا گسترش دسترسی به شبکه‌های بی‌سیم و همچنین گزینه‌های مختلف بدون تماس باشند، احتمالاً احساس راحتی و بهره‌وری بیشتری خواهند داشت. نمونه‌‌هایی از روندهای فعلی در فناوری شامل موارد زیر هستند:

مناطق تعیین‌شده برای به‌کارگیری فناوری

لازم است فناوری در فضاهای اداری تعامل را برای کارکنان حاضر در دفتر و دور کار تسهیل کند. با توجه به سطح بالای اتصال موردنیاز، اتاق‌‌های کنفرانس ویژه‌ی مجهز به تجهیزات الکترونیکی ممکن است برای جلسات آنلاین موردنیاز باشند. برخی از محیط‌‌های کاری پیشرفته می‌توانند شامل فضاهایی برای استفاده از تجهیزات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی باشند.

فناوری عدم تماس

ارتقاء فناوری، مانند فناوری بدون تماس، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سلامت و ایمنی کارکنان خود را بهبود بخشند که نتیجه‌ی مستقیم افزایش تعداد افرادی است که به‌صورت دور کار فعالیت می‌کنند. این اصلاحات فقط تا سال 2023 ادامه خواهند یافت.

کلیدهای خودکار برق و شیر آب و همچنین استفاده از برنامه‌‌های کاربردی یا فن‌آوری‌های صوتی برای برنامه‌ریزی جلسات و وظایف می‌توانند به کاهش میزان تعامل مستقیم انسانی در محل کار کمک کند. اگر کارکنان مجاز به رزرو جلسات و فضاهای آنلاین با استفاده از برنامه‌‌های تلفن همراه باشند، همه می‌توانند از طریق تلفن خود به محل کار دسترسی داشته باشند.

فناوری همکاری

یکی دیگر از روندهایی که در سال 2023 باید به آن توجه کرد، استفاده از فناوری‌‌های مشارکتی است. به‌عنوان‌مثال، Google Chat به‌طور گسترده در محیط‌‌های کاری استفاده می‌شود، زیرابه کارکنان امکان می‌دهد بدون زحمت با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اسناد را مبادله کنند. در کسب‌وکارهایی که فناوری خود را ادغام کرده و بستری را ایجاد کرده‌اند که به‌عنوان یک فروشگاه برای همه‌ی نیازهای آن‌ها عمل کنند، کارکنان می‌توانند از هرجایی کار کنند و در صورت نیاز فوراً با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این پلتفرم‌ها تضمین می‌کنند که تمامی اطلاعات، فایل‌‌ها و اوراق شرکت بدون هیچ مشکلی هماهنگ می‌شوند.

دکوراسیون مدرن اداری دنیته

 

فضاهای سالنی، منعکس‌کننده‌ی ارزش‌‌های شرکت

یکی از روندهای فعلی در طراحی سالن، ایجاد اتاق‌‌هایی است که جنبه‌‌هایی از فعالیت‌‌های شرکت و همچنین ارزش‌های اصلی آن را نشان می‌دهند. در محل‌‌های کار امروزی، به‌جای داشتن امکانات کم برای کارکنان برای گرم کردن ناهار از پیش پخته‌شده در ماکروویو، اکنون فضا‌‌هایی برای استراحت وجود دارند که بیشتر شبیه اتاق‌‌های تفریحی هستند.

افزودن بازی‌ها به فضای استراحت می‌توانند فراغت به‌شدت موردنیاز از مسئولیت‌های روز را به همراه داشته باشند و برای چشمان کارکنان مهلتی برای رهایی از فشار ناشی از استفاده‌ی طولانی‌مدت از صفحه‌نمایش فراهم کنند.

فعالیت‌های زیر همچنین کارکنان را قادر می‌سازند تا در یک محیط طبیعی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و با رهاسازی انرژی فروخورده به کاهش استرس کمک کنند:

  • فوتبال دستی
  • هاکی روی میز
  • تنیس روی میز
  • بازی‌‌های کارتی
  • بازی‌‌های تخته‌ای
  • میز بیلیارد
  • کنسول‌‌های بازی ویدیویی

مکان‌‌های استراحت برای کارکنان یکی دیگر از اجزای سالن‌‌های مدرن هستند. ارائه‌ی معماری مناسب مبلمان اداری داخلی به کارکنان، مانند مبل‌ها یا حتی اتاق‌های خواب، فضایی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند که در طول کار آرامش خود را بازیابند. کسانی که در محل کار به چنین مکان‌‌هایی نیاز دارند، می‌توانند از وجود مکان‌‌های استراحت آرام در محل کار خود که سطح روشنایی و سروصدای کمتری دارند، بهره‌مند شوند.

اتاق‌های استراحت علاوه بر اینکه مکان‌‌هایی هستند که افراد می‌توانند برای تفریح و استراحت به آنجا بروند، مکان‌هایی هستند که شرکت را قادر می‌سازند تا از طرح رنگ اصلی خود در آنجا استفاده کند و تصاویر گرافیکی را روی دیوارها نمایش دهد. این عناصر می‌توانند حاوی اطلاعاتی در مورد تاریخ یا فرهنگ شرکت باشند و هدف آن‌ها تقویت حس تعلق در بین نیروی کار فعلی و همچنین ایجاد شور و شوق در بین کارکنان بالقوه‌ای است که از فضا بازدید می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *