میز مدیریت همکاران سیستم

هر آنچه که در مورد داشتن یک دفتر کار مدرن باید بدانید

امروزه هر کارآفرین یا مدیری را که ملاقات می‌کنیم در تلاش برای داشتن یک دفتر کار مدرن است. زیرا این روزها دیگر کسب و کارها یا به سمت دیجیتالیزه شدن پیش می‌روند و یا در صورت داشتن مکان فیزیکی، دارای یک دفتر کار شیک و مدرن هستند. به عبارت دیگر می‌توان گفت این روزها دیگر شیک و مدرن بودن دفتر کار به یک پرستیژ کاری تبدیل شده است.

اما جدا از بحث پرستیژ کاری حقیقت این است که شیک و مدرن بودن دفتر کار تاثیر به سزایی در روحیه دهی به کارمندان و از همه مهمتر جذب مشتری دارد. به عنوان مثال معمولا اکثر مشتریان حتی اگر از کیفیت و نحوه‌ی ارائه خدمات یک رستوران اطلاع نداشته باشند نیز رستورانی را انتخاب می‌کنند که ظاهر شیک و تمیزی داشته باشد. بنابراین داشتن یک دفتر کار مدرن در کنار کیفیت ارائه خدمات از جمله مهمترین عوامل جذب مشتری و بهبود وضعیت شرکت است.

مبلمان اداری مدرن

اما سوال اینجاست که دکوراسیون یک دفتر کار مدرن بر چه اساسی باید انتخاب شود؟ برای پاسخ به این سوال باید فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار گیرند. در ادامه برخی از مهمترین فاکتورهای مورد نیاز برای طراحی دکوراسیون مناسب یک دفتر کار مدرن را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

عوامل موثر بر دکوراسیون دفتر کار مدرن

قبل از طراحی دکوراسیون مناسب برای محل کار باید حوزه فعالیت آن شرکت مشخص شود. زیرا دکوراسیون داخلی مورد نیاز یک شرکت ساختمانی و عمرانی با یک شرکت خدماتی کاملا متفاوت است. استفاده از ایده‌های خلاقانه در دکوراسیون داخلی محل کار و طراحی مبلمان اداری خاص و شیک از جمله عواملی هستند که می‌تواند جلوه‌ی خاصی به دفتر کار شما ببخشد.

اگر مدیریت یک تیم استارتاپی را بر عهده دارید بهتر است پس از مشخص کردن دقیق شاخه فعالیت خود، دکوراسیون داخلی مناسبی را برای دفتر کار خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که طراحی یک دفتر کاری مدرن از جمله حیاتی‌ترین موارد موجود برای کسب و کار شما است. دخیل کردن المان‌هایی از حوزه فعالیت در طراحی دکوراسیون دفتر کار مدرن نقش موثری در شکل‌گیری ذهنیت مشتری نسبت به فعالیت‌های شما دارد.

میز کار گروهی

در حقیقت در بیشتر کسب کارها تمام آن چیزی که لازم داریم رعایت مرز بین مدرنیته و سنتی است. در تصویر زیر این مرز به خوبی قابل مشاهده است. زیرا ی دفتر کار مدرن و کاملا شیک را می‌بینیم که به شکل کاملا تخصصی از ایده‌ها و سلایق سنتی نیز در طراحی آن استفاده شده است. اگر حوزه فعالیت شما در زمینه ارائه مشاوره و مذاکره با مشتریان است. می‌توانید چنین مدلی را برای میز مدیریت و یا مشاور و بازاریاب کسب و کار خود انتخاب کنید. این طراحی برای دفتر وکالت و مهندسی نیز می‌تواند مناسب باشد.

پارتیشن اداری

متراژ دفتر کار

همانگونه که می‌دانید هر دکوراسیونی برای هر محلی مناسب نیست. زیرا معمولا دکوراسیون مناسب محل کار بر اساس متراژ آن انجام می‌گیرد. اگر دفتر شما متراژ کوچکی دارید بهترین و عاقلانه‌ترین کار برای طراحی دکوراسیون داخلی مناسب آن سپردن به یک فرد متخصص است. زیرا فردی که تخصص کافی در زمینه معماری داخلی ساختمان دارد می‌تواند بهترین و دلبازترین دکوراسیون را برای متراژ کوچک دفتر شما طراحی کند.

از سوی دیگر نیز ممکن است متراژ دفتر کار شما بزرگ اما یک تکه باشد. به بیان دیگر هیچ اتاق کار یا استراحتی در آن وجود نداشته باشد. در این حالت نیز می‌توانید به کمک یک متخصص طراحی داخلی و با پارتیشن‌های اداری شیک، دفتر کار خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. اما قبل از هر چیز باید متراژ دفتر کار شما و تعداد کارکنان و میزهای لازم مشخص شوند تا بتوانید در مورد سایر موارد تصمیم بگیرید. اما برای داشتن یک دفتر کار مدرن با متراژ کوچک میز کار گروهی معمولا انتخاب مناسب‌تر و معقول‌تری است.

میز کار گروهی

درحالت کلی استفاده از پارتیشن در دفتر کار مدرن گزینه‌ی بهتری است. زیرا باعث افزایش تمرکز کارمندان شده و به آن‌ها حس استقلال می‌دهد. در صورت استفاده از پارتیشن اداری می‌توانید فایلینگ اداری و کشوهایی را در قسمت‌های مختلف میز برای هر یک از کارکنان در نظر بگیرید. این کار باعث مرتب بودن میز کار کارمندان می‌شود و فایل‌های مربوط به هر کارمند را به صورت طبقه‌بندی شده‌ای مرتب می‌کند. همچنین اگر دفتر کار شما به گونه‌ای است که نمی‌توانید برای هر یک از کارمندان اتاق مجزایی در نظر بگیرید. استفاده از پارتیشن می‌تواند تا حد زیادی نیاز به استقلال کارمندان را تحت پوشش قرار دهد.

میز کار گروهی

طراحی میز کار مدرن

به نظر من مهمترین المان لازم برای داشتن یک دفتر کار مدرن طراحی میز کار مدرن است. زیرا میز کار بخش عمده‌ای از مبلمان اداری و دکوراسیون شرکت را تشکیل می‌دهد. بنابراین سعی کنید در انتخاب و طراحی میز کار شرکت خود نهایت خلاقیت را به خرج دهید.

البته لازمه انتخاب و طراحی میز کار مناسب در یک شرکت مشخص کردن نوع فعالیت شرکت است. اگر شرکت شما در زمینه‌ی کارهای کامپیوتری فعالیت می‌کند. بهتر است میزهایی با ارتفاع قابل تنظیم برای کارمندان خود تهیه کنید. زیرا کارمندان شما ساعت‌ها از وقت خود را پشت میز کارشان می‌گذرانند. بنابراین بهتر است این امکان برایشان فراهم شود که به صورت ایستاده یا نشسته به کارشان ادامه دهند و ساعات کاری برایشان خسته کننده نشود.

میز های اداری

انتخاب رنگ‌های شاد و گرم نیز تاثیر به سزایی در روحیه‌ی کارمندان دارد. از این رو برای داشتن یک دفتر کار مدرن بهتر است از رنگ‌های متنوع در دکوراسیون دفتر کارتان استفاده کنید. زیرا تک رنگ بودن لوازم باعث خسته کننده شدن ساعات کاری می‌شود. ولی استفاده از رنگ‌های شاد روحیه فوق‌العاده‌ای به کارمندان می‌بخشد.

در خصوص انتخاب رنگ مناسب برای دفتر کار در این مقاله از دنیته بیشتر بخوانید: رنگ مناسب دفتر کار

استفاده از پایه‌های فلزی که ارتفاع آن‌ها قابل تنظیم است. می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش هزینه و مدیریت هزینه‌های کسب و کارها باشد. اگر مدیریت یک تیم استارتاپی را بر عهده دارید. بهتر است از چنین میزهایی برای محیط کاری خود استفاده کنید تا در صورت تغییر زمینه فعالیتتان بتوانید از این میزها در سایر کارها نیز بهره ببرید.

میز کار گروهی

میز کارهای گروهی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن یک دفتر کار مدرن است. میز کار گروهی مدرن و امروزی متفاوت‌تر طراحی می‌شوند. به گونه‌ای که کارمندان با وجود این که در کنار یکدیگر و پشت یک میز فعالیت می‌کنند کاملا مستقل از هم هستند. در تصویر زیر نمونه‌ای از یک میز کار گروهی آمده است. همانگونه که می‌بینید تلفیقی از میزهای سرپایی و میز کارهایی که با پارتیشن از هم جدا شده‌اند. اگر به دنبال داشتن یک دفتر کار مدرن هستید یک میز کار گروهی مدرن می‌تواند دکوراسیون داخلی شیکی را برای دفتر کارتان ترتیب دهید.

میز گروهی

طراحی میز مدیریت

اگر زمینه‌ی فعالیت شرکت شما به گونه‌ای است که به ارائه مشاوره به مشتریان خود می‌پردازید. بنابراین باید در طراحی میز مدیریت نهایت خلاقیت خود را به خرج دهید. زیرا مشتریان شما بیشترین زمان خود را در کنار میز مدیریت می‌گذرانند. بنابراین طراحی میز مدیریت شما می‌تواند از نظر عاطفی مشتریان و مراجعه کنندگان شما را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی نیز می‌توان گفت که مدل میز مدیریت شما به گونه‌ای بیانگر پرستیژ کاری شما است.

شکل زیر نمونه‌ای از دکوراسیون اتاق مدیریت با رنگ قهوه‌ای تیره را نشان می‌دهد. طراحی منحصر به فرد کمد و فایلینگ اداری و میز مدیریت و ست کردن آن با صندلی اداری مراجعه کنندگان پرستیژ فوق‌العاده‌ای به این اتاق کار داده است. از سوی دیگر نیز انتخاب محل مناسبی برای اتاق مدیریت که ویوی زیبایی به آن داده است. حس همدلی و آرامش بیشتری به مشتریان می‌دهد. این نوع دکوراسیون دفتر کار مدرن می‌تواند محل مناسبی برای تمرکز فکری و کسب آرامش باشد.

مدل میز مدیریت

هیچ چیز به اندازه طراحی یک کتابخانه شیشه‌ای دفتر کار شما را زیبا نمی‌کند. البته اگر قرار است کتاب‌های سنگینی را داخل این قفسه کتاب قرار دهید نوع شیشه و پایه‌های کتابخانه را به گونه‌ای انتخاب کنید که در برابر سنگینی کتاب‌ها مقاوم باشد. به منظور دسترسی سریع و آسان به کتاب‌ها و فایل‌های مورد نظر خود نیز سعی کنید فیلینگ یا کمد کوچکی را در پشت میز خود طراحی کنید.

دفتر کار مدرن
نمونه‌ای دیگر از طراحی میز مدیریت برای دفتر کار مدرن

احتمالا به عنوان یک مدیر یا مسئول بخش با پرونده‌ها و فایل‌های مختلفی سر و کار دارید. بنابراین داشتن کمد و فایلینگ اداری یکی از ملزومات اتاق کار شما خواهد بود. برای داشتن یک دفتر کار مدرن و به منظور حفظ حریم شخصی به بخشی از کتابخانه شیشه‌های مات نصب کنید. با این کار می‌توانید از دیده شدن اسامی موجود در پرونده‌ها جلوگیری کنید. همچنین میز کار مدیریت را به صورت چند بخشی تهیه کنید که بتوانید تمام وسایل مورد نیاز خود را در دسترس خود قرار دهید.

میز مدیریت مدرن
یک میز مدیریتی شیک برای داشتن یک دفتر کار مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه یک دفتر کار مدرن به گونه‌ای طراحی می‌شود که از فضای دفتر به صورت بهینه‌ای استفاده شود. با توجه به این که امروزه دفاتر کار در قالب آپارتمان‌های کوچک فعالیت می‌کنند. فضای زیادی برای جدا کردن بخش‌های مختلف و جدا کردن اتاق کار کارمندان ندارند. از این رو میزهای اداری گروهی که با پارتیشن از هم جدا شده‌اند انتخاب مناسبی برای کسب و کارهایی هستند که هر یک از کارمندان آن نیاز به حریم خصوصی برای خود دارند.

مبلمان اداری مدرن

اگر زمینه فعالیت شرکت شما به گونه‌ای است که با فایل‌ها و کتاب‌های مختلفی سر و کار دارید. بهتر است طراحی داخلی شرکت خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که به راحتی به فایل‌های مورد نیازتان دسترسی داشته باشید. میز شما نیز باید به گونه‌ای باشد که کشو‌ها و قفسه‌های مختلفی برای قرار گرفتن وسایل مورد نیازتان داشته باشد.

میزهای اداری

به عنوان یک شرکت یا کسب و کار در هر حال به یک اتاق جلسه و میز جلسه نیاز خواهید داشت. اما بهتر است به کمک ایده‌های خلاقانه از خسته کننده شدن اتاق جلسه تان جلوگیری کنید. یکی از روش‌های طراحی مدرن اتاق جلسه، استفاده از کاغذ دیواری‌های رنگی و یا استفاده از تصاویر مختلف در بخش‌های مختلف دیوار است. این کار علاوه بر روحیه دهی به کارمندان جلوه‌ی دفتر کار شما را هم زیباتر خواهد کرد. تناسب رنگ صندلی و کاغذ دیواری و پارتیشن و نور مناسب اتاق جلسه نیز از دیگر عواملی هستند که می‌توانند دست در درست هم داده و یک دفتر کار مدرن را شکل دهند.

شاید محتوای پایین هم برای شما کاربرد داشته باشد :

8 نوع میز اداری برای یک دفتر کار مدرن ، و نحوه انتخاب مناسب آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *