دکوراسیون 10 شرکت جذاب جهان

به نظر شما دفاتر کاری برندهایی که بهترین ایده‌ها را خلق می کنند چقدر خلاقانه طراحی شده‌اند! این شرکتهای معروف، که همه‌ی ما به خوبی آنها را می‌شناسیم، در دفاتر خود از بهترین دکوراسیون اداری در دنیا بهره می‌برند. در اینجا ده شرکت محبوب با جذابترین و خلاقانه‌ترین دفتر کار را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر شما در حال طراحی دفتر کار خود هستید، مطمئنا شما می‌توانید از مواردی که در اینجا ذکر می‌کنیم الهام بگیرید. مایل هستید تا کارآیی کارمندان خود را افزایش دهید؟ محیط کاری را ایجاد کنید که آنها بتوانند با خوشحالی در آنجا کار کرده و انگیزه‌ی مضاعف داشته باشند. هیچ کسی دوست ندارد ساعت‌ها در میان دیوارهای سیمانی و زیر نور فلورسنت کار کند. به خاطر داشته باشید، کارهای خلاقانه فضاهای کاری خلاقانه می‌طلبد!

در صورتیکه شما یک کارمند هستید، وقتی شما به این دفاتر کارمند پسند نگاه می‌کنید آهی از حسرت می‌کشید و آرزو می‌کنید که شما نیز در دفاتری به این زیبایی کار می‌کردید! این دفاتر با طرح‌های اداری باز، فضاهای کاری خلاقانه، مبلمان اداری راحت، امکانات اجتماعی و مکان‌های استراحت سرگرم‌کننده، رفتن به محل کار را به جای یک کار لذت‌بخش می‌کنند. البته، زمانیکه کارمندان خوشحال هستند و کارهای خلاقانه به ظهور می‌رسند.

خب، دوست دارید راجع به دفترکارهایی بدانید که این کارهای خلاقانه که بخشی از زندگی همه ماست در آن انجام می‌شود؟ در اینجا ما دفتر کارهای شرکتهای مشهور و طراحی داخلی این دفاتر را بررسی می‌کنیم.

بهترین طراحی دفتر و دفاتر شرکت‌های معروف: 1. دفاتر مرکزی ایربی‌ان‌بی، سان فرانسیسکو 2. دفاتر مرکزی شرکت اتسی، بروکلین 3. دفاتر مرکزی شرکت نایک در نیویورک 4. دفاتر مرکزی شرکت اپل، کوپرتینو 5. دفتر چلسی گوگل، نیویورک 6. دفاتر مرکزی آمازون، سیاتل 7. دفتر یوتیوب، لس‌آنجلس 8. شرکت لینکدین، سان فرانسیسکو 9. تریپ ادوایزر، نیدهام 10. دفتر شرکت دراپ باکس، نیویورک

  1. دفاتر شرکت ایربی‌ان‌بی، سان فرانسیسکو

 

شرکت ایر‌بی‌ان‌بی با ایجاد امکان اقامت در جایی غیر از هتل، تحولی بزرگ در سفرهای ما ایجاد کرده است. این شرکت یک فضای آنلاین را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا همه بتوانند در سراسر جهان خانه‌هایی را برای اقامت پیدا کرده و رزرو کنند.

این شرکت، که به لطف اتاقهای جلسه و فضای کاری خود بیشتر به یک خانه شباهت دارد تا یک دفتر کار، در نظر داشته تا با طراحی دفتر خود منعکس کننده سرویسی باشد که ارائه می‌دهد. هر قسمت از دفتر این شرکت الهام گرفته از استایلهای مختلف خانه در نقاط مختلف دنیاست. اما مهمترین بخش آن آتریوم است که به عنوان یک آشپزخانه، اتاق غذاخوری و محل استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محبوبترین استایلها در این شرکت طرح قایق خانگی از نروژ، آشپزخانه از ایسلند، و محل کار و استراحتی است که با الهام از آپارتمان بنیانگذار این شرکت در سان فرانسیسکو طراحی شده است. علاوه بر این، کافه‌هایی با استایل قاهره و بمبئی که در آن کارکنان برای صرف میان وعده و استراحت استفاده می‌کنند، اتاق زیرشیروانی با استایل شانگهای، اتاقهای نشیمن با استایل ریودوژانیرو و یک اتاقک مکزیکی از دیگر قسمتهای جذاب دفترهای کاری این شرکت هستند.

  • مکان: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • تاریخ تکمیل: 2017
  •  ساحت: 15800 مترمربع
  • طراح: استودیو WRNS، استودیو IDF
  • معماری: استودیو WRNS، گنسلر
  • ساخت و ساز: شرکت ساختمانی نوو (Novo)
  • عکس: مارک ماهانی، امیلی هاگوپیان، جسپر سانیداد

 

2. دفاتر مرکزی شرکت اتسی، بروکلین

 

اتسی یک شرکت معتبر و محبوب در حوزه تجارت الکترونیک است که به مردم این امکان را می‌دهد تا کالاهای دست ساز و قدیمی را خرید و فروش کنند. ساختمان این شرکت در بروکلین، شهر نیویورک توسط شرکت معماری و طراحی گنسلر طراحی شده است.

این دفتر کار رنگارنگ و کاربردی طرحهای سرگرم‌کننده‌ای دارد. استفاده از گیاهان زنده سبب شده تا فضای کاری بیشتر شبیه به یک خانه درختی باشد تا یک دفتر کار. این دفتر همچنین شامل استودیوهای ضبط، سالنهای ملاقاتهای عمومی، آزمایشگاهها، و فروشگاهها است. استندهای مخصوص کار وجود دارد که می توان از آنها به عنوان جایگزینی برای فضاهای اداری استاندارد استفاده کرد. از سوی دیگر، محلهای ملاقات در دفتر فراوان و مختلط است.

علاوه بر این، در هر طبقه، از اتاق‌های تلفن جداگانه گرفته تا اتاق‌های ملاقات دو نفره، مکان‌هایی برای دورهمی یا جلسات غیررسمی در نظر گرفته شده است. طبقه نهم دارای یک تراس است که کارکنان اتسی از آن برای استراحت و تجدید قوا استفاده می کنند. جدا از همه اینها، سعی شده تا تمامی نیازهای کارکنان با ایجاد فضاهایی مانند اتاق کودک، سالن یوگا، حمام، اتاق سکوت، و کتابخانه سبز در محدوده دفتر در نظر گرفته شده باشد.

  • مکان: بروکلین، نیویورک
  • تاریخ تکمیل: 2016
  • مساحت: 20900 مترمربع
  • طراح: گنسلر
  • عکس: گرت رولند

 

 

3. دفاتر مرکزی شرکت نایک در نیویورک

 

دفتر مرکزی شرکت نایک پر از طرحهای گرافیکی، اشکال مختلف، تصاویر، رنگهای متنوع و تایپوگرافی هایی است که از بهترین لحظات ورزشی نیویورک و ورزشکاران نایک الهام گرفته شده است. مساحت 150000 متر مربع شامل دفاتر مستقل، محلهایی برای غذا و نوشیدنی، یک کتابخانه، دو تراس، یک سالن ورزشی تناسب اندام و یک زمین بسکتبال بزرگ سرپوشیده است.

یکی از نکات برجسته آن، لوگوی معروف این برند به طول 90 متر در پشت بام است که از ساختمان امپایر استیت قابل مشاهده است. ورودی ساختمان به شکل تونلی طراحی شده است که به کارمندان حس ورزشکاران در حال ورود به ورزشگاه را می‌دهد. به منظور خدمت رسانی به مردم این محله، زمین بسکتبال که میزبان مسابقات لیگ محلی و تیم های دبیرستانی است نیز به روی کارمندان باز است.

آیتم‌های تزئینی دیگر شامل موزاییک بسکتبال نمادین پشت یک قهوه‌خانه با تم مایکل جردن و کاشی‌های سیاه و سفید توسط هنرمند نیویورکی میکا بلماریچ است که لحظات تاریخی و ورزشکاران مرتبط با نایک و نیویورک را به تصویر می‌کشد. همچنین یک راه‌پله چوبی که به طبقه سوم منتهی می‌شود تا قسمت های نشیمن به سبک دکه ادامه می یابد. همینطور یک کامیون در اداره وجود دارد که مانند مسابقات، غذا را به کارمندان می‌رساند.

  • مکان: نیویورک
  • تاریخ تکمیل: 2017
  • مساحت: 150000 مترمربع
  • طراح: شرکت معماری STUDIOS، شرکت WeShouldDoItAll
  • عکس: استودیو FLOTO + Warner

 

 

4. دفتر مرکزی شرکت اپل، کوپرتینو

 

در قلب دره سانتا کلارا، دفتر اپل پارک تنها چند کیلومتر با فضای سبز این دره فاصله دارد. ساختمان اصلی که به شکل یک حلقه در مساحت 2.8 میلیون فوت مربع طراحی شده با بزرگترین صفحات شیشه‌ای منحنی جهان پوشیده شده است.

پروژه اپل پارک که توسط شرکت Foster + Partners طراحی شده است، 5 میلیون مترمربع آسفالت و محوطه بتنی با چمن و بیش از 9000 درخت مقاوم در برابر خشکسالی را در خود جای داده است. در عین حال، این ساختمان صددرصد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند و در نه ماه از سال، نیازی به سیستم گرمایشی یا تهویه هوا نخواهد داشت.

اپل پارک همچنین شامل فروشگاه اپل و یک مرکز بازدید عمومی، یک مرکز تناسب اندام به مساحت 100000 فوت مربع برای کارمندان، یک سالن تحقیق و توسعه و همچنین تئاتر استیو جابز است. در داخل محوطه پارک، 2 کیلومتر مسیر پیاده روی و دویدن، باغ میوه و حوض نیز برای کارمندان وجود دارد.

  • محل: کوپرتینو، کالیفرنیا
  • تاریخ تکمیل: 2017
  • طراح: شرکت Foster + Partners
  • عکس: شرکت Foster + Partners، شرکت اپل

 

5. دفتر چلسی گوگل، نیویورک

 

همچون بسیاری از زمینه‌های دیگر، گوگل با تکیه بر ویژگی‌های نوآورانه و پیشگام خود توانسته تا خود را در زمینه‌ی بهترین طرح‌های دفاتر کاری از سایرین متمایز کند. گوگل علاوه بر طراحی و دکوراسیون اداری خلاقانه، همواره نسبت به نیازها و خواسته های کارمندان خود توجه کافی را داشته است.

حضور گوگل در نیویورک در یک ساختمان، بالای بازار چلسی آغاز شد. این ساختمان 13500 فوت مربعی شامل دفاتر، فضاهای ملاقات با اندازه های مختلف، یک سالن ورزشی تناسب اندام، یک کافه تریا با 200 صندلی و یک پل عابر پیاده اصلی است. فضای دفتر کار چلسی گوگل به گونه‌ای طراحی شده تا مانند خود شهر نیویورک کار کند، بدان معنا که فرصت هایی را برای گروه های مختلف افراد ایجاد می‌کند تا حد امکان به صورت تصادفی با هم ملاقات کنند. در داخل دفتر، راهرویی وجود دارد که با لوله‌های آتش‌نشانی و کاشی‌های دیواری با طرحهای گرافیتی تزئین شده است. همچنین اتاقی با تم مترو با نقشه بزرگی از سیستم متروی نیویورک روی دیوار، و اتاق‌های کنفرانس با تم برادوی که با صندلی‌های طلایی زیبا با روکش مخمل قرمز تزئین شده‌اند نیز وجود دارد.

حس شوخ طبعی منحصر به فرد گوگل در سراسر فضای اداری قابل مشاهده است. به عنوان مثال، عکس های خانوادگی عجیب و غریب بر روی دیوار اتاق هیئت مدیره که به شکل یک آپارتمان کوچک قدیمی در نیویورک تزئین شده است، نمایش داده می شود. همچنین کتابخانه‌ای با تم ویکتوریایی عکس‌هایی از شخصیت‌های جنگ ستارگان را به ترتیب زمان نشان می‌دهد. علاوه بر این، گوگل به کارکنان خود اسکوتر داده است تا حرکت آنها را در منطقه تسهیل کند.

  • محل: نیویورک
  • تاریخ تکمیل: 2017
  • مساحت: 13500 مترمربع
  • طراح: شرکت Interior Architects
  • عکس: اریک لایگنل

 

6. دفتر مرکزی شرکت آمازون، سیاتل

 

در اینجا یکی دیگر از بهترین طراحی های اداری جهان وجود دارد! آمازون، یک خرده‌فروش آنلاین، دفاتری شبیه جنگل‌های بارانی را در دفتر مرکزی خود در سیاتل طراحی کرد تا فضای جدیدی را برای کارمندان خود ایجاد کند. این فضا که کره نامیده می شود از سه گنبد شیشه‌ای به هم پیوسته تشکیل شده است. این ساختمان که توسط دفتر معماری NBBJ طراحی شده است، برای استفاده در سال 2018 افتتاح شد.

این ساختمان شباهتی به یک دفتر معمولی نداشته و بیشتر شبیه یک گلخانه است. سه کره شیشه ای از 620 تن فولاد ساخته شده است. این سازه از یک منطقه سرپوشیده تشکیل شده است که 400 گونه گیاهی و حدود 40000 گیاه را در خود جای داده است. به جای اتاق‌ها و میزهای کنفرانس، کارمندان با صندلی‌های خود به اتاق‌های جلسه فوق‌العاده به نام «خانه‌های درختی» می‌روند. این اتاق های کره‌ای شکل در تمام طول سال برای عموم باز هستند. با این حال، بازدیدها به مرکز بازدیدکنندگان باغ محدود است.

  • محل: سیاتل، آمریکا
  • تاریخ تکمیل: 2018
  • مساحت: 306600 مترمربع
  • طراح: NBBJ
  • عکس: شرکت آمازون

 

7. دفتر یوتیوب، لس‌آنجلس

 

دفتر یوتیوب در لس‌آنجلس با مساحت تقریبی 41000 مترمربع دارای صفحه نمایش سبز رنگ، دوربین، چراغ، تجهیزات صوتی و تجهیزات الکتریکی برای مراحل تولید است. این دفتر همچنین شامل انواع منابع تولید، از اتاق های ویرایش خصوصی گرفته تا غرفه های ضبط صداست. همچنین امکان بهره‌مندی از این امکانات اداری به صورت رایگان نیز وجود دارد. اما آنها یک قانون دارند: برای دسترسی به مناطق ذکر شده باید حداقل 10000 دنبال‌کننده یوتیوب داشته باشید.

  • مکان: لس‌آنجلس
  • مساحت: 41000 مترمربع
  • عکس: یوتیوب

 

8. دفتر لینکدین، سان ‌فرانسیسکو

 

اصلا مایه تعجب نیست که یکی از مهمترین پلتفرم‌های اجتماعی دنیای تجارت یکی از بهترین طراحی‌ها را در دفتر کار خود بکار برده باشد.

دفتر کار 26 طبقه‌ای لینکدین در سان فرانسیسکو در زمینی به مساحت 40900 مترمربع ساخته شد. عناصر طراحی گرافیکی که برای یافتن مسیرها و تعریف مناطق استفاده می شوند، قسمتهای اصلی این ساختمان را تشکیل می‌دهند. اتاق جلسات هر طبقه دارای یک تم مخصوص به خود است. برخی از این تم‌ها شامل بارهای قدیمی، کافه‌های شیک، نوازندگان، فیلم‌های محلی و غیره می‌شوند.

از آنجا که این شرکت برای سلامت کارکنان خود اهمیت زیادی قائل است، یک سالن ورزشی و مرکز آبگرم پیشرفته را برای آنان مهیا کرده است. همچنین میزهای فوتبال و یک دیوار پیکسلی ساخته شده از مکعب های رنگارنگ بازی وجود دارد که کارکنان را به دوران کودکی خود می‌برد. لوگوی فولادی لینکدین و دیوار سبز رنگ به ارتفاع 4 متر و عرض 18 متر روی تراس از دیگر قسمت‌های جالب این پروژه است.

محل: سان فرانسیسکو

مساحت: 40900 مترمربع

طراحی: شرکت Interior Architects

عکس‌: اریک لایگنل

 

9. دفتر کار شرکت تریپ ادوایزر، شهر نیدهام

 

هنگام ساخت دفتر جدید خود، سرویس آنلاین مسافرتی تریپ ادوایزر می‌خواست فضای 282000 فوت مربعی تا حد امکان خلاقانه باشد. به همین دلیل، طراحی هر طبقه به گونه‌ای تنظیم شده است که مطابق با اشتیاق آنها به سفر، قاره و فرهنگ متفاوتی را نشان دهد. روی دیوار پذیرایی نقشه جهان با عکس هزار کاربر قرار دارد. از دیگر طرح‌های قابل توجه این دفتر می‌توان به حیاط چهار طبقه آن که شامل نمونه‌ای از پله‌های اسپانیایی در رم است و باغ عمودی سه طبقه زیر یک آسمان الکترونیکی اشاره کرد.

  • محل: شهر نیدهام، ایالات متحده
  • تاریخ تکمیل: 2015
  • مساحت: 282000 مترمربع
  • طراحی: شرکت Baker Design Group
  • عکس: عکاسی Robert Benson Photography

 

10. دفتر شرکت دراپ باکس

 

حالا نوبت آخرین مورد از بهترین طراحی‌های اداری جهان در این لیست است. دفتر نیویورک شرکت دراپ باکس، که یک مرجع حافظه‌ی ابری است، یک طراحی مدرن و صنعتی دارد. این دفتر دیوارهای آجری، سقف صنعتی و کف چوبی یک ساختمان تاریخی در محله‌ی Flatiron را حفظ می‌کند و شخصیت ساختمان را به عنوان بخشی از هویت آن در طراحی آن منعکس می‌کند. علیرغم استفاده از رنگ های زنده در طراحی اداری هم سطح آن، بیشتر مبلمان و دکور به کار رفته در محوطه 11000 متری از فلز مشکی ساخته شده است. در طراحی دفتر، اتاق های کنفرانس با دیوارهای شیشه‌ای از بقیه فضا جدا می‌شوند.

  • محل: نیویورک، ایالات متحده
  • تاریخ تکمیل: 2015
  • مساحت: 11000 مترمربع
  • طراحی: شرکت STUDIOS Mimarlık
  • عکس: بیلیانا دیمتریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *