فضای کار اشتراکی سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران

فضای کار اشتراکی برای چه افراد و چه نوع کسب وکارهایی مناسب است؟

چه کسی در فضای کار اشتراکی فعالیت می­کند؟

اگر فکر می­کنید تنها افرادی که در محیط­ های کاراشتراکی فعالیت می­کنند دارندگان استارتاپ­ ها (شرکت­های نوپا) یا افرادی با مشاغل مرتبط با فناوری هستند ، احتمالاً اشتباه می­کنید . آنچه فضای دلسردکننده و خشک یک محیط اداری را لذت­بخش­ می­کند این واقعیت است که باید با افراد مختلف با پیشینه ­ها و پس­ زمینه ­های متفاوت در تماس باشید ، چیزی که در فضای کار اشتراکی وجود دارد . افراد زیادی در یک فضای کار اشتراکی مشغول به کار هستند از افرادی با سنین مختلف گرفته تا افرادی با مشاغل مختلف. در اینجا لیستی از کسانی را که می­توانید در محیط کار اشتراکی پیدا کنید ارائه می­کنیم!

فضای کار اشتراکی سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران

فریلنسرها ( خویش ­فرماها، خویش ­فرمایان آزاد کار)

احتمالاً این گروه را بیشتر از سایر گروه­ ها در محیط­ های کار اشتراکی خواهید دید ، دلیل آن است که این افراد به ­طور آزاد و مستقل از سازمان یا نهادی خاص فعالیت می­کنند ، آن­ها مدام از مکانی به مکان دیگر نقل مکان میکنند تا محل مناسب برای کار کردن­شان را پیدا کنند ، آن­ها را حتی در حال کار کردن در کافی ­شاپ­ ها یا رستوران­ها هم می­توان دید . حقیقت ما جرا این است که سرزندگی آن­ها ناشی از آزاد بودن­شان است، اینکه در هر کجا و هر زمانی می­توانند کار کنند . آنچه باعث می­شود فریلنسرها به دنبال کار در یک coworking space باشند ، امکان دریافت شغلی یا پروژه ای به صورت پاره وقت ویا تمام وقت برایشان است،زیرا بسیاری از استارتاپ­ ها در محیط­ های کار اشتراکی حضور دارند و به دنبال افرادی خلاق ،جوان و پرانرژی نظیر این گروه هستند که بتوانند برایشان کار کنند .

سرمایه ­گذاران و سرمایه­ گذاران خطر ­پذیر

آنچه یک فضای کار اشتراکی را جذاب می­کند، این واقعیت است که فرصت آشنایی با افراد و مشاغل دیگر را کسب می­کنید ، از جمله این افراد سرمایه ­گذاران بالقوه و سرمایه ­گذاران ریسک ­پذیرهستند که شاید حاضر به تأمین بودجه کسب و کار شما شوند . اما چرا این افراد باید در یک فضای کار اشتراکی حضور داشته باشند؟ جواب خیلی ساده است ، هزاران شرکت نوپا به دنبال فضایی برای رشد فعالیت­شان در محیط کاراشتراکی هستند و این همان چیزی است که باعث می­شود فضاهای کار اشتراکی مکان مناسبی برای شکار سرمایه ­گذاران باشند. به راستی که محیط­ های کار اشتراکی فضای همکاری بزرگی را برای سرمایه ­گذاران و سرمایه ­گذاران ریسک ­پذیر فراهم می­کنند ، پول فراوان هم برای آن­ها و هم برای صاحبان شرکت­های نوپا .

دانشجو ها ….. به خصوص دانشجویان خلاق!

نه اشتباه نخواندید، در واقع در موارد متعددی ممکن است شاهد حضور دانشجویان در محیط­ های کار اشتراکی باشید، اما چرا آن­ها تصمیم می­گیرند به چنین محیط ­هایی بروند؟

منظور ما در اینجا دانش ­آموزان دبیرستانی نیست، منظورمان در واقع دانشجویان دانشجویان دانشگاه ها است. دانشجویان معمولاً مایل هستند تکالیف و پروژه­ های دانشجویی­شان را در محیط­ های کار اشتراکی انجام دهند. بله درست است، در مورد پایان­ نامه ­ها و پروژه ­های دانشجویی صحبت می­کنیم. اما باز هم چرا باید برای انجام این امور به فضاهای کار اشتراکی بروند، دلیل می­تواند این باشد که خیلی از ما در محیط خانه کار نمی­کنیم، چرا که مدام سرگرم چیزهای دیگری می­شویم . علاوه بر این اگر به کافی ­شاپ­ ها هم بروند نمی­توانند خیلی راحت و صرفاً با خوردن یک قهوه کارشان را به اتمام برسانند و مجبور می­شوند مدت زمان طولانی آنجا بمانند و هزینه ­ی زیادی پرداخت کنند ، هیچ­کدام از این اتفاق­ ها در محیط کار اشتراکی رخ نمی­دهد ، چرا که چای و قهوه رایگان و حتی میان وعده ­هایی در زمان کار دریافت می­کنند .

حالا با توجه به مطالب گفته شده چه فکر می­کنید؟ آیا ممکن است افراد دیگری در این لیست باشند که از قلم افتاده ­اند؟ علاقه­ مند نشده ­اید بیشتر در مورد محیط ­های کار اشتراکی بدانید یا در چنین فضایی همکاری کنید؟ خب، برای دریافت اطلاعات بیشتر، می­تواند به یکی از محیط­ های کار اشتراکی در تهران مراجعه کنید ، همچنین برای مشاهده نمونه پروژه های فضای کار اشتراکی که ما آنها را طراحی و یا تجهیز کرده ایم کلیک کنید. 

چرا همکاری اهمیت دارد

اکنون که بیشتر در مورد فضای کار اشتراکی فهمیدید، شاید این سؤال را مطرح کنید که چرا همکاری اهمیت دارد. آیا واقعاً کار کردن در یک محیط کار اشتراکی برای برقراری ارتباط با سایرین ضروری است؟ موضوع فضای کار اشتراکی در قرن بیست و یکم به موضوع مهمی تبدیل شده است، مردم به جای کردن کردن به صورت شخصی یا داشتن دفتر خصوصی خودشان را به کار در یک محیط اداری مشترک عادت­ داده ­اند، اما چرا؟

چرا کار اشتراکی مهم است  

دلیل واقعی اهمیت فعالیت در محیط کار اشتراکی چیست؟ خب، شکی نیست که انسان­ها موجوداتی معاشرتی هستند. ما انسان­ها ماهیتاً نمی­توانیم تنها زندگی یا کار کنیم. داشتن دفتر خصوصی به این معنی است که فقط با کارمندان خودتان در ارتباط هستید، این مدل کار کردن به معنای تنها کار کردن نیست؟ در حالی­که در یک فضای کار اشتراکی فعالیت کنید، غیرممکن است که هیچ ارتباطی با دیگران نداشته باشید، مگر اینکه واقعاً انسانی درونگرا باشید که دوست دارید تنهایی کار کنید. بنابراین محیط اشتراکی چه چیزی در اختیارتان قرار می­دهد.

فضای کار اشتراکی دانشگاه امیر کبیر

ریشه ­ی همه ­ی مشکلات، پول

نه، منظورمان این نیست که با کار کردن در یک فضای کار اشتراکی می­توانید از پول دیگران استفاده کنید، این روش صحیح برقراری ارتباط نیست؛ بلکه منظور ما این است که با این مدل برقراری ارتباط می­توانید در نهایت به راه­ اندازی کسب و کار سا سرمایه ­گذاری­تان کمک کنید.

و بله، با این کار، منظورمان یافتن سرمایه ­گذار است. در ­حالی­که با کار کردن در یک دفتر خصوصی، این مشکل وجود دارد که هیچ کس نمی­داند شما در آن ساختمان هستید یا نیاز به یک حمایت کننده دارید. در حالی­که با کار در یک محیط اشتراکی احتمالاً با افراد مختلفی ملاقات کرده، و به­ طور بالقوه شریک تجاری یا سرمایه ­گذار خودتان را ملاقات خواهید کرد.

فضای کار اشتراکی مدرن

جریان آزاد نوشیدنی­ ها

زمانی را تصور کنید که برای نوشیدن یک فنجان قهوه مجبور می­شوید از محیط کار به یک کافه بروید که به نظر محیط­های اشتراکی می­آیند. در اکثر این کافه ­ها بیشتر از یک ساعت نمی­توانید بنشینید و بابت قهوه یا نوشیدنی که سفارش می­دهید باید مبلغی را پرداخت کنید، درست است؟ اما اگر بخواهید مدت زمان بیشتری بنشینید یا چای و قهوه ­ی بیشتری بنوشید چه می­شود؟ مجبور خواهید شد پول بیشتری بپردازید؟ آیا این به نفع شما است؟

خب اگر واقعاً برای خودتان یک دفتر خصوصی دارید می­توانید یک جریان آزاد نوشیدنی هم داشته باشید. اما صرف این نوشیدنی­ ها همه به هزینه­ ی خودتان خواهد بود، این خود شما هستید که باید همه هزینه­ های آن را بپردازید. خب، مطمئناً اگر در یک محیط کار اشتراکی فعالیت داشته باشید، چنین اتفاقی نمی­افتد.

استراحت در فضای کار اشتراکی

حالا در مورد همکاری چه نظری دارید؟ به نظر می­رسید کار در چنین محیطی سرگرم­ کننده ­تر از کار در یک دفتر خصوصی باشد؟ حالا ممکن است این سؤال را مطرح کنید، این فضاهای همکاری را کجا می­توانید پیدا کنید؟ آیا فضاهای کار اشتراکی در نزدیکی من وجود دارد؟ خب برای یافتن پاسخ این سؤال، می­توانید خیلی راحت به جستجوی فضای کار اشتراکی در نزدیک محلی که هستید بپردازید .

فضای کار اشتراکی

اگر دوست دارید مزایای کار کردن در فضای کاری اشتراکی را بدانید شاید مقاله زیر برای شما جذاب باشد :

مزایای فضای کار اشتراکی

محیط کار اشتراکی درسازمان توسعه و نوسازی معادن ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *