پارتیشن فریم لس دنیته در پروژه رایانمهر

دیوار شیشه ای چیست؟ کاربرد و مزایای دیوار شیشه ای

در محیط‌های کاری امروز، سیستم اپن آفیس کاربرد زیادی دارد که یکی از مهمترین اجزای آن پارتیشن و دیوار شیشه‌ای است. در این مطلب بررسی می‌کنیم که دیوار شیشه‌ای چیست و کاربرد و مزایای آن کدامند.
اگر از روی اجبار به محیط‌های اداری می‌روید و مجبورید چند ساعتی را برای انجام کارهای خود در آنجا بگذرانید، می‌دانید که هنوز هم فضای بسیاری از سازمان‌ها خشک و بی‌روح با دیوارهای سفید و لامپ‌های مهتابی است.
اما در فضای کاری مدرن و استارتاپی و در شرکت‌هایی که به دکوراسیون داخلی و افزایش بهره‌وری همکاران اهمیت می‌دهند، از این خبرها نیست. در این‌گونه محیط‌ها بیشتر شاهد فضاهای اپن آفیس، مدرن، مینیمال و رنگارنگ هستیم که از المان‌های جذاب و چشم‌نواز در آنها استفاده شده است. البته انتخاب این المان‌ها در طراحی داخلی همین‌طوری نیست و هرکدام اصول و مزایای خودش را دارد.
یکی از مهمترین اجزایی که باعث می‌شود فضایی دل‌باز و پویا داشته باشید، دیوار شیشه‌ای است که به آن پارتیشن شیشه‌ای یا پارتیشن اداری هم گفته می‌شود. در این مطلب بیشتر به این موضوع می‌پردازیم و از مزایا و کاربردهای این المان خواهیم گفت.

پارتیشن فریم لس دنیته
پارتیشن فریم لس دنیته در پروژه رایانمهر

دیوار شیشه‌ای چیست و چه انواعی دارد؟

ابتدا بهتر است کمی با دیوار شیشه‌ای آشنا شویم. در واقع اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، این روزها بسیاری از مدیران و حتی خانواده‌ها، از دیوارهای پوشیده و یکنواخت که قابلیت جابه‌جایی هم ندارند خسته شده‌اند. به همین دلیل سراغ دیواری می‌روند که مدرن و جذاب باشد، بتوان آن را جابه‌جا کرد و حتی بتوان آن طرف آن را دید.
دیوار شیشه‌ای درواقع نوعی جداکننده و تقسیم‌کننده فضا از جنس شیشه است که انواع مختلفی دارد و به جای دیوارهای دائمی و ثابت در محیط‌های کاری یا حتی خانه به کار گرفته می‌شود. ساده‌تر اینکه این دیوار در واقع دیواری است که در آن خبری از آجر و سیمان و گچ و این‌گونه مصالح نیست و به جای آنها از شیشه و فریم‌های نگهدارنده استفاده شده است.
به همین دلیل در طراحی جدید محیط‌های کاری به دلایل مختلف از انواع پارتیشن شیشه‌ای استفاده می‌شود، تا ضمن بهره‌گیری بهتر از فضای موجود، بتوانند از دیگر مزایای آن نیز استفاده کنند.

انواع دیوار شیشه‌ای

بی‌تردید دیوار شیشه‌ای فقط یک مدل ندارد که آن را به نام شیشه‌ای بشناسند. این مدل دیوار هم انواع مختلفی دارد که در ادامه آنها را می‌بینید:

  • کشویی شیشه‌ای
  • کشویی خارجی
  • فریم لس شیشه‌ای
  • فریم لس دوجداره
  • اتاقک شیشه‌ای
  • فریم دار
  • پارتیشن اداری
  • دیوار شیشه‌ای کاذب
  • دیوار شیشه‌ای تزئینی

کاربردهای دیوار شیشه‌ای در طراحی داخلی

حال سوال مهم اینجاست که این دیوار دقیقا چه کاربردی دارد و آیا استفاده از آن کمکی به ما می‌کند یا خیر؟ در اینکه دیوار شیشه‌ای نوعی جداکننده و تقسیم‌کننده فضاست، شکی وجود ندارد. اما بسته به نیاز و سبک طراحی خود، می‌توانید از این تجهیزات در فضاهای مختلف استفاده کنید. بنابراین این مدل دیوار فقط در شرکت‌ها و استارتاپ‌ها کارایی ندارد و سازندگان، مهندسان و معماران هم می‌توانند از آن در اماکن تجاری، ادارات و سازمان‌ها، ساختمان‌ها و فضاهای عمومی و حتی خانه‌ها استفاده کنند.
از جمله مهمترین کاربرد دیوارهای شیشه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جداسازی فضای بیرون و داخل و مسیرهای ورودی و خروجی
  • ایجاد طراحی‌های متفاوت و جذاب در فضا کار
  • ایجاد فضای کاری با دید باز
  • ساخت اتاق‌های مختلف
  • و…

مزایای دیوار شیشه‌ای

حالا زمان آن رسیده که به مزایای این مدل دیوار بیشتر بپردازیم و ببینیم چرا روی استفاده از آن تاکید ویژه‌ای داریم. دیوار شیشه‌ای مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به مهمترین موارد اشاره می‌کنیم.

سبک جدید طراحی
قطعا شما هم با ما هم‌نظر هستید که استفاده از دیوار شیشه‌ای باعث می‌شود از فضاهای خشک و بسته قدیمی فاصله بگیریم و شاهد یک دکوراسیون داخلی مدرن و زیبا باشیم. این زیبایی نه‌تنها روی ذهنیت مراجعه‌کنندگان تاثیر به‌سزایی دارد، بلکه باعث بهبود روحیه کارمندانی می‌شود که هر روز آنجا کار می‌کنند.

استفاده از نور طبیعی
ورود نور طبیعی به محیط کار و مناسب بودن میزان روشنایی، تاثیر زیادی بر بهره‌وری کارمندان دارد. شاید بگویید با استفاده از لامپ‌ها و چراغ‌های مختلف می‌توان نور موردنظر را تامین کرد. ولی فارغ از بحث هزینه‌هایی که به شما تحمیل می‌شود، نور طبیعی برای سلامتی روح و جسم انسان بسیار ضروری است و هر چه بتوانید از آن بیشتر بهره ببرید، محیطی سالم‌تر و همکارانی شاداب‌تر خواهید داشت.

ایجاد محیط پویا
به کمک دیوار جداکننده شیشه ای می‌توانید تاحد امکان مرزبندی‌های محیط کاری را بردارید. این به معنای حذف حریم خصوصی افراد یا واحدهای مختلف نیست. منظور این است که کارمندان تکاپو، تلاش، شادی، سرزندگی، فعالیت و همکاری دیگر دوستانشان را می‌بینند و این موضوع ناخودآگاه روی ایجاد یک محیط پویا و پرجنب‌وجوش تاثیر می‌گذارد.

کاهش هزینه‌ها
این روزها که هزینه‌های داشتن یک کسب‌وکار و یک سازمان خیلی زیاد است، هر روشی که بتواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند مورد استقبال قرار می‌گیرد. استفاده از دیوار شیشه ای نه‌تنها باعث زیبایی و جذابیت فضای می‌شود، بلکه نسبت به دیوار دائمی و ساخته شده از گچ، آجر، سیمان و… ارزان‌تر هستند.

پارتیشن های اداری دنیته
پارتیشن‌های اداری دنیته در پروژه بازار

نصب و جابه‌جایی آسان
یکی دیگر از مهمترین مزایای دیوار شیشه‌ای این است که مدل‌های متحرک آن را می‌توانید به راحتی جابه‌جا کنید و هر زمان که دلتان خواست دکوراسیون داخلی را تغییر دهید. خیلی سریع و آسان می‌توانید فضا را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید یا یک قسمت جدید بسازید. ضمن اینکه نصب این پارتیشن‌ها خیلی هم سخت نیست و خودتان می‌توانید سریع آن را اسمبل کنید. گرچه پیشنهاد می‌کنیم برای نصب اصولی و استاندارد از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. خوبی این مدل دیوار این است که انعطاف‌پذیرایی بالایی دارد و به همین دلیل محصول آینده‌نگرانه به شمار می‌رود. مدت‌ها بعد بخواهید هر تغییری بدهید، به راحتی این کار امکان‌پذیر است.

گردش بهتر هوا و تهویه مطلوب
با استفاده از دیوار شیشه‌ای نه‌تنها گردش هوا در فضای کاری بهتری انجام می‌شود، بلکه تهویه به خوبی صورت می‌گیرد و دیگر از بوهای بد، یا باقی‌ماندن بوهای مختلف در فضا که باعث آزار همکاران و مراجعه‌کنندگان می‌شود خبری نیست.

افزایش کارایی و بهره‌وری
وقتی نور محیط عالی باشد، گردش هوا و تهویه فضا به خوبی انجام می‌شود; فضایی زیبا و جذاب به وجود آمده و همه در حال تکاپو هستند و در نتیجه کارایی کل سیستم بهبود پیدا می‌کند. ضمن اینکه کارمندان می‌دانند زیر نظر همکاران و مدیرانشان هستند و به همین دلیل می‌خواهند از بقیه بهتر باشند.

پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه‌ای دنیته در پروژه تلوبیون

قابلیت سفارشی‌سازی
یکی از اولویت‌های مدیران برای انتخاب دیوار شیشه ای، موضوع زیبایی است. به همین دلیل امکان سفارش طرح‌های مختلف و سبک‌های متنوع روی شیشه وجود دارد. البته این تمام ماجرا نیست و امکان جذاب دیگری که وجود دارد قابلیت ست‌شدن طرح روی شیشه با دیگر طرح‌های روی مبلمان یا تجهیزات اداری است. به عنوان مثال می‌توانید برای ایجاد هارمونی و جذاب‌تر شدن فضا، طرحی که برای پارتیشن خود انتخاب کرده‌اید، روی مبلمان اداری، میزها یا کمدها پیاده‌سازی کنید. نکته جالب این است که این طرح می‌تواند لوگو و هویت سازمانی شما باشد.

در صورتی‌که به دنبال جداسازی فضای اداری با پارتیشن شیشه‌ای هستید، می توانید با مشاوره با کارشناسان دنیته اطلاعات لازم را بدست آورید. دنیته طراح و تولید کننده پارتیشن های اداری مدرن با پروفیل های آلومینیوم اختصاصی و شیشه های سکوریت، شما را در داشتن بهترین فضای کاری راهنمایی می‌کند

جمع‌بندی
این روزها طراحی محل کار و دکوراسیون داخلی آن حسابی مورد توجه قرار گرفته است و مدیران نمی‌خواهند سراغ سبک‌های قدیمی بروند. از طرف دیگر معمارانی که پروژه‌های بزرگ دارند و کارهای جدید انجام می‌دهند هم سراغ طراحی‌های مدرن و استفاده از تجهیزات جذاب می‌روند.

المان‌ها و سبک‌های جدید طراحی باعث شده است تا بتوانیم محیط‌های کاری جذاب و مدرنی را ببینیم که فضاهای رنگارنگ و مینیمال دارند.
دیوار شیشه ای یکی از مهمترین اجزای این سبک دکوراسیون و طراحی داخلی است. استفاده از پارتیشن‌های مختلف مزایای زیادی دارد که در این مطب به آنها اشاره کردیم و می‌توانید در جاهای مختلف از آنها استفاده کنید. از جمله مهمترین مزایای این جداکننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک جدید طراحی
  • استفاده از نور طبیعی
  • ایجاد محیط پویا
  • کاهش هزینه‌ها
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • گردش خوب هوا و تهویه مطلوب
  • نصب و جابه‌جایی آسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *