میزهای fit

آموزش ساخت میز کار مناسب و نکاتی که قبل از ساخت باید به آن توجه شود

معمولا همه افرادی که در طول روز ساعت‌های طولانی را پشت میز کار خود می‌گذرانند. حساسیت زیادی در انتخاب میز کار مناسب و استاندارد به خرج می‌دهند. زیرا انتخاب لوازم استاندارد کلید اصلی دستیابی به یک محیط کاری سالم است. با توجه به این اصل که سلامت جسمی و روانی افراد رابطه مستقیمی با میزان رضایت شغلی آن‌ها دارد. بنابراین ارائه نکاتی در زمینه آموزش ساخت میز کار مناسب می‌تواند نقش موثری در افزایش رضایت شغلی و کمک به موفقیت افراد داشته باشد. اگر شما هم به تازگی قرار است میز کار جدیدی برای خود تهیه کنید در این مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی در مورد آموزش ساخت میز کار مناسب را در اختیار شما قرار دهیم.

ارتفاع میز کار

اولین و مهمترین نکته‌ای که در خرید یا ساخت میز کار باید مورد توجه قرار گیرد ارتفاع آن است. هر چند ارتفاع میزهای اداری آماده معمولا استاندارد در نظر گرفته می‌شود. اما در نهایت این قد افراد است که تعیین کننده میزان راحتی یک میز خواهد بود. بنابراین تناسب ارتفاع میز کار و قد افراد از جمله مهمترین نکاتی است که در انتخاب میز کار باید مورد توجه قرار گیرد. از این رو طول پایه‌های یک میز کار استاندارد باید متناسب با قد هر فرد تنظیم شود تا سلامت ستون فقرات و چشم‌های فرد را تضمین نماید.

نکته مهمی که در ارتباط با ساخت میز کار مناسب باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از پایه‌هایی برای میز است که قدرت انعطاف پذیری و تغییر دارند. به عبارت دیگر استفاده از پایه‌های فلزی تاشو که امکان تغییر طول دارند. می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای تهیه یک میز کار استاندارد باشد. بنابراین اگر قصد دارید میز کارتان را خودتان تهیه کنید حتما پایه‌های تاشو برای آن در نظر بگیرید.

میز کارشناسی دنیته مدل u
انتخاب ارتفاع مناسب میز کار یکی از نکات مهمی است که در آموزش ساخت میز کار باید مورد توجه واقع شود.

انتخاب صندلی مناسب

انتخاب یک صندلی مناسب نیز از دیگر نکاتی است که برای سلامت در محیط کار باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا حتی اگر هنگام انتخاب میز کار نیز ارتفاع مناسبی برای آن در نظر گرفته شود. داشتن یک صندلی نامناسب باعث غیر استاندارد جلوه دادن میز نیز خواهد شد. توجه داشته باشید که در نهایت داشتن یک صندلی مناسب است که سلامت ستون فقرات افراد را تضمین می‌کند. داشتن دسته‌های مناسب برای قرار گرفتن بازوها هنگام استراحت و داشتن ارتفاع مناسب و قوس متناسب با ستون فقرات از جمله نکات مهمی است که در انتخاب یک صندلی اداری مناسب برای کار باید مد نظر قرار گیرد. همچنین باید به این نکته توجه شود که صندلی‌هایی که به صورت متصل به میز کار هستند. گزینه مناسبی برای میز اداری به حساب نمی‌آیند. زیرا زمان استفاده از این میز و صندلی‌ها بسیار زیاد است.

صندلی
صندلی های مناسب میز تحریر و میز کامپیوتر

در خصوص صندلی ارگونومیک و ویژگی‌های آن در این مقاله از دنیته بیشتر بخوانید: صندلی ارگونومیک چیست؟

اندازه میز

یکی از مزایای مهم ساخت یا سفارشی‌سازی میز کار انتخاب اندازه دلخواه برای آن است. به عنوان مثال بسیاری از افراد دوست دارند هنگام کار کردن تمام وسایل مورد نیاز را در اطراف خود بچینند. تا در صورت نیاز به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. زیرا این کار باعث افزایش تمرکز آن‌ها می‌شود. بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که در آموزش ساخت میز کار باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب اندازه متناسب بر اساس کار و مورد استفاده آن است.

اگر قصد دارید خودتان میز کار مورد نیاز خود را بسازید بهتر است در ابتدا سایز مورد نیاز خود را بر اساس تجربه اندازه گرفته و پس از کسب اطمینان کافی نسبت به برش سطح میز اقدام کنید. در صورت تمایل به خرید نیز می‌توانید از طریق دنیته میز کار مورد نیاز خود را سفارش دهید.

مرکز نوآوری دانشکده مهندسی نساجی
اندازه میز بسته به محیط ،دکوراسیون و سلیقه شما میتواند متفاوت باشد.

استحکام میز

در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید مطمئنا ابزارهایی را برای کار خود نیاز دارید. بنابراین قبل از تهیه یا ساخت میز کار مناسب باید این نکته مد نظر قرار گیرد که میانگین وزنی وسایلی که روی میز قرار می‌گیرند چقدر است. این محاسبه باعث می‌شود که میز تهیه شده استحکام کافی در برابر وزن اعمال شده را داشته باشد. نکته مهمی که در ارتباط با آموزش ساخت میز کار باید مد نظر قرار گیرد استفاده از پرچ یا پیچ محکم برای اتصال پایه‌های میز به سطح میز است.

میزگروهی دنیته
میز گروهی دنیته

شکل میز

می‌توان گفت انتخاب شکل مناسب برای میز کار کاملا سلیقه‌ای است. اما علاوه بر سلیقه باید نوع کار و تناسب مدل با مورد استفاده نیز مد نظر قرار گیرد. به عنوان مثال میزهایی که برای امور نقشه کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا عریض و مستطیلی هستند. اما میزهایی که برای شغل‌هایی مانند بازاریابی آنلاین استفاده می‌شوند بیشتر حالت قلوه‌ای دارند. آنچه که در انتخاب یا ساخت میز کار مناسب باید مد نظر قرار گیرد تناسب شکل آن با ابزارهای کاری مورد نیاز است.

میز های اداری

انتخاب محل قرار گیری مناسب مانیتور و کیبورد بر روی میز کار

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که ساعت‌ها از وقت خود را پشت مانیتور کامپیوتر می‌گذرانید باید بدانید که بیشتر از سایر افراد در خطر ابتلا به بیماریهای گردن و ستون فقرات هستید. بنابراین به منظور جلوگیری از بیماری‌های احتمالی ستون فقرات و گردنی بهتر است میز کار خود را به گونه‌ای طراحی کنید که مانیتور و کیبورد شما در مکان مناسبی قرار گیرد و تا جای ممکن میزان فشار وارده به گردن و ستون فقرات شما را به حداقل برساند.

میز کار گروهی دنیته

دسترس پذیری وسایل روی میز

نکته مهم دیگری که در ارتباط با طراحی و ساخت میز کار باید مد نظر قرار گیرد دسترس پذیر بودن وسایل روی میز با توجه به اندازه میز است. در حقیقت اندازه میز باید به گونه‌ای باشد که بدون نیاز به جابه جایی به راحتی بتوان به وسایل مورد نیاز دسترسی داشت. داشتن کشو و فایلینگ نیز می‌تواند نقش موثری در کارایی و راحتی میز کار داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود هنگام ساخت میز کار حتما کمد یا کشویی برای قرار گیری وسایل تعبیه شود.

میز کار گروهی مدیا اد

شاید محتوای پایین هم برای شما کاربرد داشته باشد : 

8 نوع میز اداری برای یک دفتر کار مدرن ، و نحوه انتخاب مناسب آن

نویسنده:دنیته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *