کار هوشمندانه-راه حل هایی برای ارتباط با مردم

کار هوشمندانه چشم انداز همیشگی در حال گسترش است

ما با اعطای اسامی توصیفی به این نوع جدید مبلمان، که به لحاظ اندازه، کارکرد، و شخصیت متفاوت هستند، مشتریانمان را ترغیب می­کند تا تنوعی غنی از سناریوهای مبلمان را کشف کرده و پتانسیل هر یک از فضاهای پروژه­ هایشان را گسترش دهند.

هر پروژه ای نیاز به نمائی تازه دارد، نه تنها از نظر انتخاب مبلمان بلکه به جهت ترکیب از مبلمان و وسایل موجود در هر مجموعه، نمای تازه ای نیاز است.

ارزش Smartworking®(کار هوشمندانه) در همین جا نهفته است؛ به این ترتیب که عناصر مختلف را کنار هم قرار می دهد تا نیاز هر مشتری را بسته به محیط کار و چالش های آن محیط برطرف سازد. در واقع کارکرد آن را می توان در این جمله خلاصه کرد: با تغییر ایجاد شده در ماه ها، ما نیاز به تغییرات پویا داریم.
سازمان ها به طور فزاینده ای تشخیص می دهند که چه طرح ها و ایده های جدید و مفاهیمی برای بقاء مهم هستند. این تغییرات نیاز به شجاعت دارد، و کسانی که قادر به استفاده از فرصت های ارائه شده به واسطه ی فناوری های در حال تغییر در اقتصادی دیجیتالی شده نیستند، عقب خواهند ماند.

در حال حاضر هم طراحان و هم سازمان ها از طرح های مبلمان با توجه به فضای محیط استفاده می-کنند تا به تحلیل روحیه و اعتبارسنجی مجدد فرهنگ سازمانی کمک کنند.

فضای فرهنگی غنی، عاری از تعاریف تجملاتی، ساختاری اساسی برای نوآوری های دیجیتالی است، زیرا ترکیبی از استعداد و دانش را ترغیب کرده، و از تیم های متقاطع کوچک تر و فعال تر حمایت می کند.
همه ی مکان های کاری در کرویتسبرگ ، شوردیچ ، پالو آلتو ، یا دونگچنگ ، قرار ندارند و حتی ساختمان های مستقر در این مناطق نیز کمتر جذابیتی برای جذب پرسنل سیستم های دیجیتالی با کیفیت بالا دارند. یکی از راه های تحول در این زمینه، ایجاد محیطی الهام بخش است که از منحنی چنین مکان هایی پیشرفته تر باشد، با تمرکز بر فضاهای تیمی باز و مشارکت که باعث تقویت رفاه و بهره وری می شود.

فهرست نوع شناسی:

1- Acoustic Pods (اتاقک صوتی): پاسخ ما به تغییرات سریع فرهنگ که در حال حاضر در اکثر سازمان­ها مشاهده می­شود این است که مشتریانمان را با طرح این سؤال به چالش بکشیم که :«چرا دیوار می­سازید؟».

اتاقک آکوستیک نه تنها چشم انداز وسیعی از شخصیت کاری و ویژگی های مبلمان شرکت Smartworking را نشان می دهد، بلکه جایگزین قانع کننده ای برای اتاق جلسات ثابت ایجاد می کند و آن ها را به عامل اصلی تغییر تبدیل می کند. طیف وسیعی از جوایز و پاداش ها به این اختراع ما تعلق گرفته است، که معیار ایجاد و استفاده از اتاق های جلسات و اماکن محصول را برآورده سازی خلاقانه و منظم مبتنی بر قوانین آتش سوزی جهانی ترکیب کرده و در عین حال نصب ساده ای نیز دارد.

اتاق آکوستیک

2. Booths & Banquettes (اتاقک و نیمکت) : محدوده بالقوه تنظیمات صندلی­های اتاقک و نیمکت به تازگی با افزودن گزینه ­های جدیدی گسترش یافته است. طراحی این مدل، اتاقی برای گفتمان و مذاکرات چهار یا شش نفر را به شکلی نیمه خصوصی ارائه می­کند و می­تواند با استفاده از فناوری به اشتراک­گذاری اطلاعات روی صفحه نمایش فعال شود. این مدل یکی از انوع نوع­شناسی­های مهم در شرکت Smartworking® است. 

در این مدل اتاقک ها به راحتی می­توان چهار، شش یا هشت صندلی در آن جای داد و همچنین دارای یک گزینه برگشت به عقب است که پیکربندی­های ردیفی را امکان­پذیر می­کند. اتاقک و نیمکت چهار نکته ­ی مهم در فضای برنامه ­های باز ایجاد می­کند: ایجاد حریم خصوصی، تراکم کاربران، کنترل صوتی، هویت بصری برای طرح­های داخلی.

اتاقک و نیمکت
اتاقک و نیمکت

3. Café (کافه): کافه محیط­ هایی کاملاً آرامبخش و راحت­، با دوام، و آسان است که اقامتی راحت را روی میزها و صندلی­های بلندش امکان­پذیر می­کند. مبلمان مورد استفاده در این فضاها اکنون طیف متنوعی از محصولات Smartworking® را شامل می­شود.

فضای کار هوشمندانه

4. Café-HeightWorking (کافه-اوج فعالیت): همان طور که در طرح Cafe فضایی با نقشه ی باز ایجاد شده بود، به همین ترتیب تمایل به کار در Café-HeightWorking نیز تمایل به کار روی صندلی های بلند است. تصادفی نیست که شرکت Smartworking چهار میز را در طرح Cafe ارائه می کند که در طیف گسترده ای از ابعاد و با مواد مختلف موجود هستند. این فضا از چوب های محکم و لاک بسیار زیبایی ساخته شده که شکاف های موجود میان ارتفاعات را تسهیل می کنند و همچنین می توانند مشخصات لمینت های تزئینی و گرافیکی قدرتمندتری فراهم کنند.

فضای کار هوشمندانه

5. EnclosedMeeting(میز های کنفرانس): طرح Air Pods می تواند درجه بالایی از حریم شخصی را در کنار فناوری یکپارچه فراهم کند. در مواردی که نیاز به حریم شخصی صوتی کمتر باشد، اما همچنان نیاز به آن وجود دارد، این طرح می تواند در اندازه های مختلف، پیکربندی و گزینه های مناسبی ارائه کند، برخی از آن ها همچنین قادر به استفاده از فناوری های یکپارچه هستند. همه این محصولات به تیم طراحی پروژه فرصتی می دهند تا با سفارشی کردن پارچه و پرداخت رنگ و روغن، طراحی داخلی را ارتقاء و شخصی سازی کنند و همچنین به لطف سطوح بزرگ سهم صوتی ارزشمندی داشته باشند.

برنامه ریزی خلاقانه و ترکیبی شرکت Smartworking می تواند در به اشتراک گذاری دانش و همکاری کارآفرینی که کلید تحولات سازمانی است کمک کند، چرخه ی تصمیمات بسیار پیچیده یک طرز فکر سازمانی و یک فرهنگ تازه کارآفرینی را از بین می برد. در نتیجه شور سلسله مراتبی دهه 1980 با تمایل به طرح های سازمانی کنار گذاشته می شود. سازمان هایی سیال، مرتبط و وابسته.

تغییرات سریع نیاز به پاسخ های سریع دارد، اما انقلاب فرهنگی ذاتاً مخاطره آمیز است. ما به مدل های جدید و بسیار انعطاف پذیر تحول در محل کار نیاز داریم و انجاست که Smartworking® وارد می شود. خواه شرکت سفارش دهنده یک شرکت بزرگ باشد یا شرکتی نوپا، چشم انداز مبلمان Smartworking® عاملی مؤثر در تغییرات سازمانی است.

میز کنفرانس

6. Enclosed PersonalWork  (فضای شخضی) : Enclosed PersonalWork عنصری اساسی در همه ترکیبات Smartworking است. زیبایی آن در کوچکی و ظرافتش نهفته است، و این واقعیت که چیدمان و گزینه های برنامه ریزی اشتراک انتخاب کار شخصی را فراهم می کند که به راحتی می توان به آن دسترسی داشت.

Coppice را می توان در محیط های متنوع ادغام کرد و در کنار فضاهای تیمی بازتر قرار داد تا تنوعی غنی و متعادل از طرح های Smartworking ایجاد کند. زمانی که یک راه حل محصور مورد نیاز باشد، طراحی Coppice فضای کاری شخصی را پوشش می دهد. این طرح همچنین می تواند برای کارهای شخصی نیز تنظیم شود.

مبلمان اداری

7. Media Tables (میزهای رسانه‌­ای) :با به اشتراک گذاری صفحات نمایش، فناوری این امکان را ایجاد کرده که به راحتی گزارشات، اسناد و سخنرانی هایتان را با همکارانتان به اشتراک بگذارید، این امکان در Media Tables مهیا شده است.

میز رسانه

8. Meeting Tables (میزهای جلسات): با توجه به سرعت در حال تغییر فنآوری های موجود در محیط کار دیجیتال، نوع شناسی مبلمان جدید ایجاد می شود، میزهای جلسات نسبت به طرح های قبلی تا حدی تازه تر و قدرتمندتر است. مدل میزهای جلسات شش نوع طراحی دارد: Lani ، Obvio، Convo، Pars، Breaker و Fielding. هر کدام از این طرح ها نشاط و سرزندگی خاص خود را دارند که انواع متنوعی از سطوح، رنگ ها و ترکیبات و طیف گسترده ای از صندلی ها و میزها را ارائه می کنند که می توان آن را با ترکیب و با یکدیگر ترکیب کرد.

میز جلسه

9. Open BenchWorking (کار روی نیمکت باز):  از بین همه انواع مبلمان Smartworking، BenchWorking کار روی نیمکت باز نمونه ای است که به سرعت به عنوان یک عنصر اصلی فضای کاری شناخته می شود. تغییر فرهنگ در حرکتی به دور از ساختارهای سلسله مراتبی به سازمان های روان تر، متصل و ظریف نشان داده شده است که در جدول کار مرکزی مشترک قرار دارد.

کار روی نیمکت باز

اهمیت این تغییر در محصولات متنوع Smartworking دیده می شود، از طراحی تازه تأسیس BAE و Library تا انعطاف پذیری مدل جدید Convo و Cubb، و همچنین در پیکربندی گسترده و گزینه های موجود از طریق تمام گزینه های کار روی نیمکت باز انعکاس می یابد.

10. Open Collaboration(فضای باز) : نوع شناسی Open Collaboration واقعاً متنوع است، ابتدا با طرح Perimeter و متعاقباً با طرح AFtD ترکیب شده است. پذیرش آن ها با انعطاف پذیری و تنوع انتخابی که عناصرشان را ارائه می کند، تشویق شده است. سیستم لوازم یا اثاثیه ی داخلی این طرح به انتخاب بسیار مناسب طراحان داخلی اش برمی گردد. عناصر و واحدهای مختلف برای دیدار با سناریوهای عملکرد دقیق و برنامه ریزی فضایی، می توانند در ترکیبی از فضاهای محصور و صمیمی یا باز و گسترده ترکیب شوند. و همین طور آن ها را می توان در ترکیبی از این دو نیز مشخص کرد.

کار در فضای باز

11. Open Team Working (کار تیمی باز ):Open Team Working وOpen Collaboration مشابه یکدیگر اما دو طرح جداگانه هستند، این امر نشانگر این واقعیت است که در محل کار امروز یک نیاز قدرتمند برای هر مشتری و طراح وجود دارد تا راه­ حلی منحصر به خود پیدا کند. وسعت و عمق محصولات Smartworking(فضای کار هوشمندانه) به گونه ­ای طراحی شده ­اند به هر طراح اجازه می­دهند تا طراحی­اش را به صورت موزون انجام دهد، بنابراین هر مشتری می­تواند محیطی ایجاد کند که منحصر به خودش بوده و به تعریف و احیای فرهنگ و ارزش­های او کمک کند. یک راه ­حل هرگز نمی­تواند برای همه متناسب باشد. در این طرح پتانسیل طراحی فضاهای پروژه مشتری طراحی شده است.

12. Project Space (فضای پروژه ):فضای پروژه را می توان با دو سیستم AFtD و Perimeter، با وسعت محصولات، انعطاف پذیری و قابلیت تنظیم محصولات به فضاهای تیمی آرام ترکیب کرد. این امر با در دسترس بودن طیف متنوعی از میزها، چه ثابت و چه آزاد، و همچنین گزینه ترکیب پشتهای بالا در داخل واحدها ، برآورده کردن الزامات مربوط به درجه حریم خصوصی دیداری و صوتی ، افزایش می یابد.

فضای پروژه با مبلمان اداری

اگر قرار است از چنین فضاهای پروژه ای به طور مؤثر استفاده شود و به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید ، آنچه را که باید انجام دهید و چگونه باید از آنها استفاده کنید باید ضمنی باشد، یا اینکه دیگر کاربران بطور شهودی آن را دریافت نمی کنند، و از آنها بهترین استفاده را نخواهند کرد.

13. Quick Catch-Up (درک سریع): فرصتی برای دیدار چهره به چهره، یکی از نیازهای اساسی بشر در فرهنگ کار متعادل و لذت بخش است: مهم نیست که چقدر فناوری ارتباطی ما درخشان است، همواره باید در حال دستیابی سریع باشیم.

قابلیت اصلی کار موفق Smartworking، توانایی ترکیب ساده انواع مختلف مبلمان در کنار هم برای دستیابی به کارکردهای متنوع است. چیدمان مبلمان و وسایل دفتر در این طرح، شامل ایده هایی است که در پروژه های مختلف مشتری از آن استقبال می کند: هرچه برنامه ریزی فضا در جایگذاری بیشتر باشد، ترکیب و مجاورت نوع شناسی مبلمان ظریف باشد، فضای کاری موفق تر خواهد بود.

مبلمان smartworking

14. Quiet Concentration ( تمرکز آرام ):ما در کارهای تلاش داریم، تقابل میان ما و من را متعادل کنیم: بهترین فضاهای کاری از این امر پشتیبانی می کنند. این گزارش توسط کریستین کنگون، دونا فلین، و ملانی ردمن در مقاله بازرگانی هاروارد منتشر شده است؛ و چگونگی حرکت مداوم ما را از بررسی می کند.

ما در Smartworking، 19 مدل طرح مختلف ارائه می کنیم تا هر مشتری بتواند طرح مورد نظر متناسب با محیط کاری اش متناسب با الزامات خاص و فرهنگ محیط کار انتخاب کند، ضمن اینکه از هر یک سه حالت کاری نیز پشتیبانی می کنیم.

مبل اداری

15. Relaxed Lounge -(اتاق آرام): Relaxed Lounge می تواند بسته به نوع، اندازه و موقعیت هر محیط طراحی شود و متفاوت باشد. چشم انداز محصولات ما و طیف گسترده ای از گزینه های مشخصات این امکان را به شما مشتریان می دهد تا محیطی متناسب با آنها داشته باشند، از ظرافت کلاسیک تصفیه شده گرفته تا زیبایی شناسی صنعتی تر و ساخته شده با دست.

شاید زیبایی ذاتی طراحی های این فضاها بی اهمیت به نظر برسد، اما در مکان هایی که انسان را بالاتر از الگوریتم قرار می دهند، تعادل ایجاد می کند.

مبل اداری

16. Study & Learn- (مطالعه و یادگیری):علی رغم اینکه این مدل یکی از انواع قدیمی برای محیط های کاری است، اما هنوز هم اهمیت خود را در محیط های کاری دیجیتال از دست نداده است. طیف متنوع از میزها متحرک، با عنوان های Convo و Obvio با صندلی های متنوع، از گزینه های این مدل هستند.

در محیط های کاری مشترک، صفحه کفپوش بیش از گذشته مورد بررسی قرار می گیرد و هر اثاثیه ای برای اثبات ارزشش نیاز به اثبات دارد. اخیراً طرح Convo، طراحی معماری تمیز و طیف وسیعی از گزینه های پایانی را برای محیط های آموزشی و کارگروه های طراحی ارائه می کند.

میز کنفرانس

17. Active Task Seating (صندلی کار فعال):همان طور که یک صندلی کار در طول روز کاربردهای فراوانی دارد، برای برای استفاده ساده تر و شهودی تر طراحی شود. نسل جدید Active Task Seating برای رفع این نیاز طراحی شده اند بدون اینکه ظاهر و ویژگی های صندلی های اصلی را به طور چشمگیری تغییر دهند.

لمس سبک و طراحی هوشمندانه این صندلی ها باعث می شود تا از آن ها در سناریوهای میز ثابت استفاده شود و با صندلی های کمکی متنوع در Open BenchWorking ترکیب شوند.

میز کنفرانس

سیستم عامل های اتوماسیون جدید، تحلیل، الگوریتم ها، داده های بزرگ، اینترنت، بلاکچین ها، هوش مصنوعی، و … فناوری تنها روش تغییر کار ما نیست؛ بلکه تغییر کل محیطی و ارائه تصویر بهتر از آنچه مشاهده می کنیم، وظیفه اصلی ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *