مبلمان اداری

ده پیشنهاد کاربردی برای طراحی دفتر کار

10 پیشنهاد کاربردی برای طراحی دفتر کار

سالها بررسی محیط کاری و رفاه کلی افراد، الهام بخش ایده های بسیار زیادی برای توسعه ی طراحی دفتر کار بوده است. طراحان داخلی و  طراحان شرکت های مبلمان اداری ، ثابت کرده اند که واقعا در راه حل های طراحی خود خلاق بوده اند . چه این طراحان در حال کمک به یک شرکت استارتاپی برای بهبود محیط کاری اش باشند یا اینکه برنامه ریزی یک ساختمان اداری برای یک شرکت در لیست 500 شرکت برتر جهان را در دست داشته باشند،  این ده پیشنهاد در طراحی دفتر کار  و پروژه های طراحی داخلی می تواند مفید باشد  . 

  • طرح های فضای باز 

دیوارهای کمتر یک منظره ی زیبا برای دیدن در طراحی دفتر کار مدرن به وجود می آورد . دید بیشتر به فضا هایی که در دسترس هستند باعث تعامل میان کارکنان می شود. همچنین برای پیاده سازی هزینه کمتری دارد. به صورت کلی ، این یک جنبش برای بهبود سلامت کارمندان است . یک فضای باز همچنین گشت و گذار در محیط کار را آسان تر می کند که کارمندان را تشویق می کند بیشتر تحرک داشته باشند . ( البته همیشه حفظ تعادل مهم است ) 

  • استفاده از رنگ ها 

استفاده از روانشناسی و طراحی رنگ با یکدیگر یک ترند محبوب در طراحی معاصر دفتر کار در حال حاضر می باشد. رنگ ها روی ناخودآگاه افراد تاثیر می گذارند . برای مثال ، نارنجی افراد را پرانرژی تر می کند چرا که یادآور چیزهایی مانند خورشید تابستان و پرتقال های تازه و رسیده است . رنگ هایی مثل سبز ، زرد و آبی برای طراحی دفتر کار مدرن استفاده می شوند. 

مبلمان اداری

  • جایی مثل خانه 

محیط های کاری دیگر استریل و خشک نباید باشند اگر هدفشان این است که کارمندان را کاملا درگیر نگه دارید و آن ها جذب کنید  . وقتی محیط کار مثل خانه باشد به همه این کمک را می کند تا حس آرامش داشته باشند و در یک حالت آرام با یک حس فشار کمتر کار کنند. صندلی های راحتی دور یک میز باعث می شود که  فضای گرم و سرزنده ای داشته باشید. 

  • فضاهای چندگانه

تعامل و چند کاربره بودن به دفتر کار مدرن کمک می کند تا به خوبی عمل کند . طراحی دفتر کاری که اهداف مختلفی را پوشش می دهد در انجام خوب کار کمک کننده است . این طراحی می تواند به خوبی با محیطی که سریعا در حال تغییر و نیازهای روز است همگام باشد . 

یک ناحیه می تواند به عنوان یک فضا برای دو همکار باشد تا بصورت راحتی با یکدیگر کار کنند به عنوان یک مکانی برای داشتن استراحت ذهنی باشد و همچنین یک مکانی باشد که جلسات کوچک و غیر رسمی دپارتمان فقط با قراردادن چند صندلی و مبل دور یک میز برگزار شود که یک حس حریم خصوصی هم می تواند داشته باشد این حریم خصوصی از طریق یک حصیر برای تعریف فضا یا یک جدا کنند مانند یک دیوار سبز میان این فضا و فضای کناری است. همچنین در طراحی داخلی دفاتر کوچک ، هر اینچ مربع مهم است. نواحی که می تواند به عنوان یک فضای جلسه باشد ، یک فضای استراحت یا حتی یک فضا برای استراحت هنگام ناهار به دفاتر کوچک اجازه می دهد که این حس لوکس داشتن فضای بیشتر را تجربه کنند. 

مبلمان اداری

  • یکپارچگی امروزی در مبلمان 

مبلمانی که نیاز زندگی روزمره را برطرف کند کار کردن را راحت تر می کند. میزها و محیط های کاری که به شکل موفق و عالی تکنولوژی را تلفیق می کنند و ایرادات را مخفی نگه می دارند ، در خدمت یک هدف بزرگ تر هستند. کابل های برق زشت و حتی گاهی خطرناک هستند. اگر شما نمی توانید یک پریز برق نزدیک محل کارتان پیدا کنید ، مجبور هستید به تا جایی که نیاز است، به سیم سیار متوسل شوید. شرکت های مبلمان که در طراحی دفتر کار امروزی تخصص دارند . با افزودن پریز برق به میز و محافظت از سیم ها، کارمندان به فکر وظایف کاری خود هستند تا آنکه به باتری رایانه خود فکر کنند.

  •  عناصر طبیعی 

طراحی محیط زیست پسند یک رشته ای است که بر بکارگیری عناصر طبیعی در محیط ساخت تمرکز می کند. طراحان نمی توانند نور خورشید طبیعی را در داخل دفاتر تقلید کنند. با این حال ، آنها می توانند با گیاهان محیط را تزئین کنند که یک عنصر طبیعی را به درون دفتر می آورد. گیاهان نشان داده شده است که تولید را افزایش می دهند و محیط کار را جذاب تر می کنند. در نتیجه کارمندان بیشتری را به شرکت جذب می کنند. گیاهان همچنین به تمیز و خالص ماندن هوای داخل به علاوه ی کاهش استرس کمک می کنند. بجز گیاهان زنده ، عناصری مانند پانل چوبی روی دیوارها و سقف ، سبک های سنگی ، ویژگی های آبی و شومینه همگی یک حس طبیعت را منتقل می کند که هم مسحور کننده و هم آرامش بخش است. 

  • محل های استراحت کردن

ممکن است محل های استراحت به نظر برسد که ضد تولید برای انجام کار باشند اما استراحت یک نقش عمده در خلاقیت بازی می کند. یک مکانی که شما لم بدهید و به ایده هایی برای پروژه فکر کنید تنها چیزی است که ذهن و بدن شما به آن نیاز دارد. مکان های استراحت می تواند همچنین افراد را تشویق کند تا زود از خواب بلند شوند و یک فنجان قهوه بنوشند و در دفتر کار استراحت کنند قبل از آنکه روزکاری خود را شروع کنند یا برای استراحت ناهار نروند چرا که آنها در واقع در محیط کار راحت هستند. 

  • مسیریابی عمدی 

دفاتر کار در دهه ی های 1970 -1990 تا حد جایی که امکان داشت شلوغ بودند. و به افراد در این طراحی توجهی نمیشد . این روش این مسئله را سخت می کرد که شما بدانید کجای اداره هستید. اعضای اداره اغلب در حالی طی کردن کریدرهای طولانی و خالی بودند.  یک مسیر راهروی طولانی که با درهایی در گوشه و کنار سوراخ شده بود. این راهرو دلپذیر نبود و پیدا کردن اتاق در آن هم سخت بود. دفاتر کار با فضای باز این امکان را بوجود آورده اند که که فرد راحت تر در محیط تحرک داشته باشد. عناصر طراحی که در ابزارهای مسیریابی تلفیق شده اند، تحرک در محیط اداره را آسان تر می کنند و از استرس آن می کاهند. دفتر که در بالا ذکر شد از لوله های نارنجی به عنوان یک عنصر تزئینی و یک مسیر درونی استفاده می کند. 

  • مناظر پنجره برای هر کس 

دسترس به یک دفتر کار با پنجره یک فضای لوکس است که فقط تعدادی کمی از افراد به آن دست پیدا می کنند. سایر افراد مجبور هستند که به نورهای مصنوعی دلگیر راضی شوند و کل روز زندانی باشند. حذف سلسله مراتب و مقام در محیط کار یک محیط کمتر به لحاظ روانی آسیب زا را ساخته است و همچنین  یک محیط کاری زیباتری را در طراحی دفتر کار امروزی خلق کرده است. مدل جدید مدل قدیمی را کنار گذاشته است و مقامات اجرایی اصلی را در مرکز محیط کار قرار می دهد. دیوارهای شفاف اتاق های مرکزی را احاطه کرده اند و باعث عبور نور به درون محیط کار می شوند. در حال حاضر ، کارکنان هر روزی در معرض نور و دیدگاه های بیرونی هستند. این برای کارمندان سالم و درگیر در کار بسیار ضروری است. 

  •  تشویق به فعال بودن 

تا الان ، ما دیدیم که چگونه رنگ ها و عناصر طبیعی برای افراد سالم در محیط کار ایجاد شدند. ادارات از این سطح هم فراتر رفتند و برای کارمندان وسایل ورزشی فراهم کردند. کارمندان دیگر نیازی نیست که عضو باشگاه ورزشی شوند و با ماشین به باشگاه بروند. نیازی نیست که آنها نگران باشند چرا که در واقع آنها زمانی برای ورزش کردن دارند. در عوض ، آنها می توانند از باشگاه در محل کار قبل ، بعد یا حین کار استفاده کنند. 

یک طراحی مدرن دیگر برای دفتر کار همچنین رضایت ارگونومیک است که یک میز ایستاده است. کارمندان می توانند انتخاب کنند که ایستاده کار کنند یا میز را برای قابلیت نشستن تنظیم کنند. این به آنها کمک می کند تا در طول روز تحرک داشته باشند و فعالیت کنند. بجای آنکه صرفا نشسته باشند. این مسئله ثابت شده است که نشستن بدون شکل های از نرمش های همراه روزانه برای سلامتی مضر است. 

الهام طراحی اصلی برای هر دفتری این روزها، افرادی هستند که آنجا کار می کنند. برآوردن نیازهای آنها ، جذاب بودن برای حس هایشان و همچنین ایجاد یک تجربه ی عالی برای کارمندان چیزی است که به معنی واقعی دفتر فعلی را طراحی می کند. خوشبختانه ، طراحان داخلی قادر هستند که عناصری را استفاده کنند که باعث می شود یک دفتر کار خوب عمل کند و آنها در یک مسیر زیبایی شناختی و راضی کننده تنظیم شوند. اگر شما نیاز به کمک برای طراحی و چینش محیط کارتان دارید ، یک مشاوره ی آنلاین طراحی را با شرکت دکوریلا همین امروز رزرو کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *