فضای کار اشتراکی سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران

تفاوت دکوراسیون اداری کلاسیک و مدرن

دکوراسیون داخلی یعنی هماهنگ کردن رنگ‌ها و اجزای موجود در یک فضای بسته برای نمایش بهتر تمام جزئیات؛ یعنی وقتی که از دکوراسیون اداری صحبت می‌کنیم، منظورمان کنار هم قرار دادن درست وسایل و ادوات با رنگ مناسب، برای انتقال هرچه بهتر احساسی خوب است. انواع دکوراسیون در یک نگاه اجمالی، به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شوند. در این مقاله از دنیته قصد بررسی تفاوت دکوراسیون اداری کلاسیک و مدرن را داریم.

تفاوت دکوراسیون اداری مدرن و کلاسیک در چیست؟

قبل از هرچیز بگوییم که قرار نیست در این مقاله سبک برتر را بررسی کنیم؛ چراکه سبکی با‌عنوان سبک برتر وجود ندارد. هرکدام از دو سبک کلاسیک یا مدرن زیبایی‌های خود را دارند. این مدیر مجموعه است که باید با درنظر گرفتن برخی مسائل و البته لحاظ کردن سلیقه شخصی یا همفکری همکارانش، بهترین انتخاب را داشته باشد.

احتمالاً بزرگ‌ترین تفاوت دکوراسیون کلاسیک و مدرن در میزان شلوغی‌ای است که هرکدام از آن‌ها دارا هستند. سبک کلاسیک در دکوراسیون به‌معنای استفاده از وسایل معمولاً چوبی و گران‌قیمت است. همچنین اگر قصد دارید از این سبک برای محل کار خود استفاده کنید، حتماً باید فضای موجود را هم درنظر بگیرید.

اسباب و اثاثیه سبک کلاسیک بزرگ هستند و جاگیر. پس اگر محل کارتان به‌اندازه کافی بزرگ است، می‌توانید از شکوه و زیبایی سبک کلاسیک بهره ببرید. نکته‌ دیگری که نباید فراموش کنید مربوط به میزان نور طبیعی‌ای است که وارد محل کارتان می‌شود. اگر دفترتان به‌اصطلاح نورگیر نباشد، با استفاده از سبک کلاسیک اتمسفر محل کارتان را مانند خانه‌های قدیمی روستاهای انگلستان می‌کنید! ترسناک و وهم‌انگیز.

دکوراسیون مدرن را تقریباً می‌توان نقطه مقابل سبک کلاسیک دانست. ادوات ارزان‌تر هستند، فضای کم‌تری برای اجرا موردنیاز است و جابه‌جایی وسایل به‌منظور تغییر شکل دکور ممکن است. گرچه نورگیر بودن یک فضا در هر شرایطی مزیت محسوب می‌شود، اما اگر از این جهت مشکل دارید، سبک مدرن به‌خاطر ماهیت مینیمالیسمی که دارد، بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

ضمن این که ملزومات اداری که در سبک مدرن استفاده میشود مانند انواع پارتیشن شیشه ای و نورپردازی مدرن میتواند حتی فضاهای کاملا بدون نور طبیعی را به یک فضای دلنشین و روشن تبدیل کند.

تفاوت قیمت دو سبک کلاسیک و مدرن

بالاتر گفتیم که اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. سبک کلاسیک یعنی استفاده از مبلمان و میزهای چوبی حرفه‌ای که به‌همین‌خاطر قیمت بیشتری نسبت به همکاران مدرن خود دارند. همچنین اگر قرار باشد دسته‌بندی جدیدی با‌عنوان مبلمان اداری لوکس داشته باشیم، عمده محصولات این دسته‌بندی از خانوده کلاسیک‌ها هستند.

نه اینکه فکر کنید مدرن‌ها به‌هیچ عنوان نمی‌توانند لوکس محسوب شوند، اما کلاسیک‌ها بیشتر مناسب این دسته‌بندی هستند. در کل اگر فضای محل کارتان بزرگ است و قیمت اهمیت چندانی برایتان ندارد، دکوراسیون کلاسیک می‌تواند حالت ناب لوکس بودن را منتقل کند.

تفاوت دکوراسیون اداری کلاسیک و مدرن با استفاده از رنگ‌ها

اگر فراموش نکرده باشید، در همین متن گفتیم که دکوراسیون کلاسیک برای فضاهایی که نور کافی ندارند مناسب نیست. دلیل این عدم تناسب، رنگ‌هایی هستند که در این نوع از دکوراسیون به‌کار می‌روند. در اجرای سبک کلاسیک یا مدرن، باید به رنگ موردنیاز هرکدام از این دو سبک هم توجه داشت. در سبک کلاسیک به‌طورمعمول از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود. ادوات چوبی این سبک به‌خوبی بیانگر این حقیقت هستند. به‌همین دلیل اگر نور کافی نباشد، سبک کلاسیک حس خوبی را القا نمی‌کند.

مبلمان اداری مدرن

درنقطه مقابل سبک مدرن قصد دارد خلوتی و سادگی را منتقل کند. بهترین رنگ‌ها برای تداعی چنین احساسی، رنگ‌های خنثی هستند. حتی اگر محیط کارتان کوچک‌ترین نورگیری هم ندارد، بااستفاده از این رنگ‌ها و مبلمان اداری مدرن می‌توانید حس سرزندگی را خلق کنید.

در خصوص انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای دفتر کار در این مقاله از دنیته بیشتر بخوانید: ترکیب رنگ مناسب برای دفتر کار

برای محل کار شما سبک مدرن بهتر است یا کلاسیک؟

شاید نیاز باشد بازهم تکرار کنیم؛ در این مقاله قرار نیست سبک برتر را معرفی کنیم، چراکه هرکدام از سبک‌های کلاسیک یا مدرن زیبایی‌های خود را دارند و شما باید با درنظر گرفتن برخی مسائل و با توجه به سلیقه شخصی‌تان، سبک مناسب محل کارتان را انتخاب کنید. در این مقاله با بیان تفاوت مبلمان اداری کلاسیک و مدرن، سعی می‌کنیم راه شما را برای انتخاب هموارتر کنیم.

برای داشتن انتخاب مناسب بین سبک کلاسیک یا مدرن، باید حیطه کاری خود را هم درنظر بگیرید. آیا کسب‌و‌کارتان پایبند به اصول قدیمی است یا در زمینه علوم روز مانند تکنولوژی‌ها فعالیت دارید؟ مثلاً اگر معمار هستید و پروژه‌هایتان همه مدرن هستند، مسلماً استفاده از دکوراسیون مدرن انتخاب بهتری است.

معیارهای دیگری که توجه به آن‌ها می‌تواند در انتخاب مناسب کمکتان کند، عبارتند از: متراژ محل کار، داشتن یا نداشتن نور طبیعی در محیط کار، بودجه‌ای که برای دکوراسیون درنظر گرفته‌اید و با تاکید چندین‌باره سلیقه شخصی خودتان! یادتان باشد امکان ترکیب دکوراسیون اداری کلاسیک و مدرن هم وجود دارد. در ادامه همین مقاله بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

چرا مبلمان اداری لوکس را برای محل کار خود انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال شاید بهتر است ابتدا دلیل علاقه افراد به کالای لوکس را بررسی کنیم و سپس نتیجه حاصل را به سوال بالا ربط دهیم. اصلی‌ترین تعریفی که می‌توان برای لوکس بودن یا همان لاکچری خودمان به‌کار برد، این است که لوکس بودن یک حالت ذهنی است که در آن زندگی در یک جای خوب به‌همراه آسایش و وسایل موردنیاز تداعی می‌شود. برخلاف تعریف قدیمی لوکس بودن که بر تجملات تاکید داشت، تعریف جدید و امروزی بر آسایش متمرکز است.

احتمالاً حالا دلیل خرید مبلمان اداری لوکس برایتان واضح‌تر شده است. این نوع از مبلمان حس خوبی در مشتریانتان هم ایجاد می‌کند و این حس خوب منجر به اعتماد بیشتر می‌شود. چه‌چیزی بهتر از اینکه مشتری‌ها بیشتر به شما اعتماد کنند؟ علاوه بر آن، کیفیت کالای لوکس چندین برابر کالاهای ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت است.

درواقع شاید پول بیشتری برای این نوع از مبلمان بپردازید، اما حداقل خیالتان راحت است که تا مدت‌زمان زیادی نیاز نیست برای خرید چنین ادواتی هزینه کنید. قبلاً اشاره کردیم که عموم مبلمان لوکس از سبک کلاسیک هستند؛ اما خیال نکنید اصلاً نمی‌توان مدرن‌ها را در این دسته قرار داد. مبلمان اداری مدرن لوکس هم وجود دارد.

ترکیب دکوراسیون مدرن و کلاسیک در محل کار

بله امکان ترکیب این دو سبک با یکدیگر وجود دارد؛ یعنی دکوراسیون محل کارتان هم می‌تواند مدرن باشد و هم کلاسیک. در چنین تلفیقی سعی می‌شود با استفاده متناسب از ویژگی‌های هرکدام از دو سبک کلاسیک یا مدرن، به‌حد تعادل معقولی رسید. البته اگر قصد دارید هیج‌کدام از سبک‌ها بر دیگری غالب نباشد که بهتر است هدفتان همین باشد. تضاد رنگی موجود بین رنگ تیره کلاسیک و رنگ خنثی مدرن، تضاد کم‌نظیری را به‌وجود می‌آورد.
اگر ترکیب دکوراسیون اداری کلاسیک و مدرن به‌بهترین نحو اجرا شود، نتیجه کار شگفت‌زده‌تان می‌کند. ادغام این دو سبک معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که قصد داشته باشیم پس از بازسازی یک مکان قدیمی، با حفظ المان‌های کلاسیک گذشته، فضای کلاسیک را هم به مجموعه منتقل کنیم. پس اگر محل کارتان ساختمانی قدیمی است، ترکیب دکوراسیون مدرن و کلاسیک بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید؛ چراکه سلایق مختلف را هم پوشش می‌دهد.

مبلمان اداری کلاسیک

نحوه سفارش ملزومات اداری در دنیته

ما در دنیته ملزومات اداری شما را متناسب با فضای کارتان طراحی می‌کنیم. ملزوماتی مانند انواع میز، مبل، لاکر، کابینت، کتاب‌خانه و حتی اتاق‌های آکوستیک. برای استفاده از خدمات و محصولات ما کافیست وارد قسمت محصولات سایت شوید و از بین دسته‌بندی‌های مختلفی که وجود دارد، محصول مورد‌نظرتان را انتخاب کنید. وقتی انتخابتان را انجام دادید (یا حتی زمانی که دو‌به‌شک بودید) از طریق شماره تلفن یا لینک واتساپ موجود در انتهای صفحه مربوط به هر محصول، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا هم از آن‌ها راهنمایی بگیرید و هم قیمت محصول مدنظرتان را داشته باشید. مطمئن باشید از صحبت کردن با مشاوران دنیته پشیمان نخواهید شد.

جمع‌بندی: تفاوت مبلمان اداری کلاسیک و مدرن

عمده تفاوت دکوراسیون اداری کلاسیک و مدرن در حسی است که به افراد منتقل می‌کنند. سبک کلاسیک به‌خاطر ادوات موردنیازش که همگی بزرگ و به‌نسبت تجملاتی هستند، نیازمند فضای بزرگی است. همچنین به‌خاطر رنگ تیره مورداستفاده در این سبک، بهتر است محل مدنظر نور طبیعی کافی داشته باشد.

سبک مدرن برعکس همتای کلاسیک خود بر سادگی هرچه بیشتر تاکید دارد. بر عدم تقارن و ساختارشکنی. رنگ‌های مورداستفاده در این سبک از دکوراسیون عموماً خنثی هستند و به‌همین خاطر اگر محل کارتان نور کافی ندارد این سبک به شما پیشنهاد می‌شود. درضمن امکان ترکیب دکوراسیون اداری مدرن و کلاسیک هم وجود دارد. فقط توجه داشته باشید که اگر قرار است از این ترکیب استفاده کنید، سعی کنید تعادل بین دو سبک برقرار شود. اگر دوست دارید محل کارتان اختصاصی، مناسب و هماهنگ با سلیقه‌تان دکور شود، کافی است با کارشناسان دنیته تماس بگیرید تا درنهایت بهترین نتیجه را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *