مبلمان و دکوراسیون اداری مناسب برای یک دفتر وکالت

برای یک وکیل مهم ترین مسئله جلب اعتماد مشتری است. و این اتفاق می تواند در اولین لحظات حضور مشتری در دفتر شما اتفاق بیفتد. فضای داخلی یک دفتر تاثیر بسیار مهمی بر قضاوت اولیه شخصی که وارد آن می شود می گذارد. استفاده درست از رنگ، نورپردازی و چیدمان، همگی باعث می شود که احساسات فرد متناسب با فضا تغییر کند و این تغییر احساسات در نهایت بر تصمیم گیری مشتری تاثیر می گذارد. پس می توان گفت اولین قدم برای جذب مشتری، طراحی یک دفتر متناسب با هویت شغلی و برند شماست.

دفتر وکالت به علت نوع کار و ماهیت مراجعه کنندگانش، نیازمند دقت و توجهی بالا در طراحی است. مراجعه کننده در لحظه ابتدایی که وارد دفتر می شود تحت تاثیر فضای داخلی دفتر تصمیم اولیه اش را میگیرد که موکل شما بشود یا خیر. در واقع پیش از شما فضای داخلی دفترتان، علی الخصوص راهرو ورودی و سالن انتظار کار بازاریابی را آغاز می کند. برای طراحی فضایی مناسب برای مشتریانتان، ابتدا باید با روحیات آن ها آشنا شوید. مراجعین دفاتر وکالت اغلب افرادی هستند که دچار مشکلات مالی، جانی و یا مسائل عجیب و غریبی شده اند که پای آن ها به دادگاه باز شده و بسیاری از آنها در استیصال کامل به سر می برند. پس طراحی فضای داخلی دفتر شما باید به گونه ای باشد که در بدو ورود، این افراد بتوانند احساس آرامش کنند و شما برایشان وکیلی باشید که می توانند به او اعتماد کنند. اگر دفتر وکالت را یک انسان در نظر بگیرید، این شخص باید مهربان حامی و قدرتمند باشد تا مشتری شما بتواند به آن تکیه کند. 

نکاتی که برای طراحی چیدمان فضای داخلی دفتر وکالت باید به آن توجه شود

 

نورپردازی مناسب برای دفتر وکالت

مهم ترین نکته ای که باید به آن دقت کنید نورپردازی درست فضای دفترتان می باشد. هرچه نورپردازی طبیعی تر باشد و از لامپ و لوستر های کمتری استفاده شود، چیدمان زیباتر خواهد بود و احساس بهتری نیز به مراجعه کنندگان شما منتقل می کند. نورپردازی تاثیر بسزایی در برانگیختن احساسات افراد دارد. اگر نورپردازی شما اشتباه باشد ممکن است فرد دچار اضطراب یا استرس شود یا حتی این حس به او منتقل شود که گناهگار است و قرار است مورد بازجویی قرار گیرد. در صورتیکه اگر شما از یک نورپردازی درست در دکوراسیون داخلی دفتر خود استفاده کنید می توانید حس اعتماد و راحتی را به مشتری خود منتقل کنید.

 

رنگ های به کار رفته مناسب در یک دفتر وکالت

دیگر این حقیقت که رنگ ها روانشناسی خاص خود را دارند و هر رنگی میتواند تاثیر عمیقی بر احساسات فرد بگذارد، بر کسی پوشیده نیست. حتی میزان استفاده از هر نگ نیز در نوسان خلق افراد موثر است. برای مثال رنگ قرمز که میتواند رنگ گرم و راحتی باشد، در صورت استفاده بیش از حد ممکن است باعث ایجاد تشویش و یا حتی خشم مشتری شود، که قطعا این نه خوشایند شماست نه خوشایند مشتری شما.
از آنجایی که وقت گذاشتن برای یادگیری روانشناسی رنگ ها به صورت کامل کاری وقت گیر است، بهتر است این کار را به طراحان داخلی بسپارید تا بهترین پالت رنگی و متناسب با دفتر شما را انتخاب کنند.

 

دیوار های یک دفتر وکالت

استفاده از دیوار های شیشه ای در دفتر علاوه بر انتقال حس امنیت و اعتماد باعث می شود فضای دفتر بزرگ تر به نظر برسد. دیوار های شیشه ای همچنین می توانند حامل این پیام باشند که شما در کار خود بسیار شفاف و صادق هستید.

 

کتابخانه و قفسه

ماهیت کار شما در دفتر وکالت به گونه است که پرونده های زیادی در اختیارتان است و نظم دهی به این پرونده ها و گنجاندن آن ها در دفتر و اتاقتان مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه بسیاری شود. انتخاب مدل کتابخانه یا قفسه و حتی افقی یا عمودی بودن آن نیز می تواند به زیبایی و گیرایی دفتر شما کمک به سزایی کند. نشان دادن نظم خود به عنوان یک وکیل، بازخورد خوبی را از سمت مراجعینتان به همراه دارد. کتابخانه های اداری علاوه بر نظم دهی پرونده های شما باعث زیبایی دفتر شما می شوند. 

اتاق انتظار

پس از ورود به دفتر اولین فضایی که موکل احتمالی شما در آن قرار میگیرد اتاق انتظار است. احساساتی که تحت تاثیر این فضا در او ایجاد می شود، بر قضاوت و تصمیم گیری نهایی او برای پذیرش شما به عنوان وکیلش تاثیر گذار است. حال این فضا باید چگونه باشد؟ اتاق انتظار باید چیدمان و رنگی داشته باشد که به مشتری شما احساس امنیت بدهد و از اضطراب او کم کند. انتخاب مبلمان مناسب تاثیر بسیار مهمی بر مشتری شما می گذارد. راحتی مبلمان اتاق انتظار، نکته ای است که باید به آن توجه بسیاری شود. اتاق انتظار برای فردی که پر از استرس و اضطراب است و نمی داند که نتیجه پرونده ای که درگیر آن است چگونه خواهد شد، به خودی خود پر از تشویش است. به همین جهت بهتر است از مبلمان و تجهیزاتی استفاده شود که به آرام شدن مراجعه کننده تان کمک کند. استفاده از مبل های راحتی و دیگر تجهیزات مانند باکس گیاهان، فضای اتاق را زیباتر و آرامش بخش تر می کند.

اتاق وکیل

سفری که برای مشتری تان از ابتدای آشنایی با شما تا مراجعه به دفترتان و در نهایت ملاقات شما آغاز می شود، در نهایت با ورود به اتاقتان به مقصد نهایی اش می رسد و در این اتاق است که تصمیم میگیرد سفر اصلی و پر پیچ و خم پیگیری پرونده اش را با شما آغاز کند یا خیر. میز و مبلمان اتاق، ترکیب رنگ ها و نحوه چیدمان وسایل می تواند بر تصمیم گیری او موثر باشد. میزی که برای خود انتخاب می کنید باید نشان دهنده قدرت و صلابت شما باشد تا بتواند نظر مراجعه کننده را جلب کند، در عین حال باید بتواند احساس دوستانه ای را در شخص ایجاد کند تا بتواند تمامی مشکلاتش را با شما مطرح کند که در نهایت مشکلی برای حل پرونده به وجود نیاید. میزهای مدیریت دنیته، با طراحی دقیق و اصولی، فضای مورد نیاز شما را فراهم کرده و به شما کمک می کند قدرت حقیقی تان را به عنوان یک وکیل به زیبایی به نمایش بگذارید.
حال که میز اتاق خود را انتخاب کردید، جای یک صندلی مدیریتی زیبا و جادار در دفترتان خالی است. صندلی که به مشتری شما حسی پر از اعتماد و صمیمیت را منتقل کند. شاید کمی اقرار آمیز به نظر برسد اما مدل صندلی که شما برای خود انتخاب می کنید و روی آن به استقبال مراجعین خود می رود نیز می تواند نقش بسزایی در تصمیم گیری مشتری شما داشته باشد.

فضایی پویا و راحت برای کارمندان

همیشه این را در نظر داشته باشید که یک فضای اداری فقط برای راحتی مراجعین و مشتریان نیست و راحتی و نیاز های کارکنان نیز باید توجه و رسیدگی شود. چه شما در دفترتان به تنهایی کار کنید یا در دفتر خود همکاران دیگری نیز داشته باشید، بسیار مهم است که فضای کاری شما به گونه ای باشد که بتواند به شما قدرت و تمرکز لازم برای حل پرونده ها را بدهد و بستری مناسب برای زمان های طولانی تفکر شما فراهم کند. 

 

سخن آخر

طراحی یک دفتر وکالت که هم نیاز های مراجعین را برطرف کند و هم بستری مناسب برای کار کردن افراد باشد، کار سخت و یا شگفت انگیزی نیست. البته نباید این مسئله را فراموش کرد که یک دفتر زیبا تنها با انتخاب وسائل و تجهیزات به خودی خود تبدیل به فضایی فوق العتده نمی شود، بلکه طراحی چیدمان و همچنین انتخاب ترکیب های رنگی مناسب و اصولی است که به دفتر شما جان می بخشد و با زبان مخصوص خودش مشتریانتان را جذب خواهد کرد.
برای رسیدن به دکوراسیون دلخواه خود فقط کافی است کار را به کاردان بسپارید تا برایتان طراحی و سپس اجرا شود. ما در دنیته از طراحی تا اجرای دکوراسیون داخلی دفترتان همراه شما هستیم و دکوراسیونی متناسب با برند شما برایتان خلق می کنیم. برای ارتباط با مشاوران مجموعه و ثبت سفارش با شماره های    تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *