مزایای استفاده از پارتیشن اداری برای سازمان ها

امروزه استفاده از پارتیشن اداری برای تقسیم‌بندی فضای محیط کار بسیار طرفدار پیدا کرده است. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول، برای تقسیم‌بندی محیط و ایجاد فضاهای خصوصی اقدام کنید.
پارتیشن علاوه‌بر اینکه جنبه زیبایی و دکوراسیون دارد؛ باعث استفاده مناسب از فضای دفتر و ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان نیز خواهد شد.
ازاین‌رو استفاده از این محصول در محیط‌های کاری مرتبط با کسب‌وکارهای مختلف به‌وفور دیده می‌شود. اگر شما نیز قصد تقسیم‌بندی محیط کاری خود را با استفاده از پارتیشن دارید؛ بهتر است از مزایای آن آگاه شوید.
علاوه‌بر بررسی مزایای این اتاقک‌های جداکننده بهتر است با نکاتی که حین خرید پارتیشن باید به آنها توجه کرد نیز آشنا شویم. برای آگاهی از این موارد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

استفاده از پارتیشن اداری چه مزایای دارد؟

تقسیم‌بندی محیط کار با استفاده از پارتیشن مزایای بسیاری دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم. این دیوارهای جداکننده به‌راحتی نصب و جابه‌جا می‌شوند تا دیگر نیازی نباشد برای تغییر دکوراسیون و ایجاد مکانی جدید، از متریالی مانند آجر یا بتن استفاده کنیم.
لازم به‌ذکر است پارتیشن اداری نوعی از دکوراسیون اداری است که در مدل‌های مختلف و متنوع تولید می‌شود و هرکدام خصوصیات و مزایای خاص خود را نیز دارند.

پارتیشن های اداری دنیته در پروژه بازار

ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان

اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیل استفاده از پارتیشن اداری ایجاد حریم خصوصی و فضایی امن برای کارمندان است. با این کار دیگر حواس کارکنان پرت محیط اطراف نشده و درنتیجه راندمان کاری آنها افزایش می‌یابد.
در محیط کاری که فضا به‌صورت کاملا آزاد است و هیچ‌گونه اتاقی ندارد، افراد مجبور می‌شوند میزها را کنار یکدیگر یا با فاصله کمی از هم قرار دهند که این موضوع تا حدودی می‌تواند سبب ایجاد تداخل در کار آنها نیز شود.
پارتیشن‌های اداری که در دسته مبلمان اداری قرار دارند، از این موضوع جلوگیری می‌کنند و این اجازه را به کارکنان می‌دهند که در فضایی کاملا شخصی به انجام وظایف خود بپردازند.
این حریم خصوصی در محیط کار، به مدیریت نیز اجازه می‌دهد تا راحت‌تر با کارمندان صحبت کند و درصورت نیاز نکات ضروری که خصوصی نیز هستند به آنها بیان کند.
البته برای اینکه اتاقک‌های جداکننده کاملا خصوصی باشند و صدا یا حتی بو از آنها عبور نکند، باید از پارتیشن اداری 2 جداره استفاده کرد.

ایجاد فضایی جذاب و زیبا در محیط کار

محیطی را تصور کنید که در آن تمام میزهای کارمندان در کنار یکدیگر یا به‌صورت نامرتب در بخش‌های مختلف سالن قرار گرفته‌اند. قطعا این محیط نمی‌تواند زیبایی خاصی داشته باشد.
ازآنجایی‌که ایجاد یک فضای جذاب و زیبا در محیط کار، می‌تواند روی انگیزه کارکنان نیز تا حدودی تاثیرگذار باشد؛ استفاده از پارتیشن اداری در محیط‌های کاری مختلف اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
پارتیشن‌های اداری در مدل‌های مختلف مانند پارتیشن شیشه‌ای، چوبی، ام‌دی‌اف و حتی ترکیبی از شیشه و آلومینیوم ساخته می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید.
این مدل‌های مختلف به شما در ایجاد دکوراسیونی شیک و زیبا برای محیط کار کمک می‌کنند. البته علاوه‌بر سلیقه باید به موارد دیگری نیز در حین انتخاب پارتیشن دقت کنید.
برای نمونه می‌توان گفت پارتیشن شیشه ای برای محیط‌هایی که به نور طبیعی نیاز دارند می‌تواند بسیار مناسب باشد. این پارتیشن به‌خوبی نور را انتقال می‌دهد و حتی با استفاده از آن، میزان برق مصرفی سازمان نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد. این موضوع به‌دلیل کاهش نیاز به لامپ است.

پارتیشن‌بندی برای عایق صدا یا دما

پارتیشن در کنار ایجاد فضای خصوصی برای کاربران و زیباسازی محیط، می‌تواند تمام بخش‌ها را به عایق صدا و دما تبدیل کند. عدم عبور صدا باعث تمرکز بیشتر کارکنان شده و درنتیجه راندمان کاری آنها نیز افزایش می‌یابد.
پارتیشن‌ اداری در 2 نوع تک‌جداره و 2 جداره تولید می‌شود. نوع تک‌جداره از این خصوصیت کاربردی بهره‌مند نبوده و معمولا در محیط‌هایی که نیازی به ایجاد عایق نیست از آن استفاده می‌شود.
درمقابل، پارتیشن‌های 2 جداره مانند دیوارهای بتنی و آجری عمل کرده و از نفوذ هرگونه صدا به داخل فضاهای تقسیم‌شده جلوگیری می‌کنند.
همچنین پارتیشن‌ اداری 2 جداره به‌عنوان عایق دما نیز شناخته می‌شود و استفاده از آن در محیط‌های اداری می‌تواند تاثیر زیادی در صرفه‌جویی هزینه‌های برق و گاز ناشی از محصولات سرمایشی و گرمایشی داشته باشد.
البته این نوع پارتیشن را باید کاملا مهندسی‌شده نصب کرد تا هوا نیز به‌راحتی در آن جریان پیدا کند. عدم گردش هوای مناسب در محیط کاری می‌تواند خستگی و کسلی کارکنان را به‌همراه داشته باشد. در نتیجه نمی‌توانند وظایف خود را به‌درستی انجام دهند.
نصب پارتیشن باید توسط فرد متخصصی انجام شود. این محیط‌های تقسیم‌شده، علاوه‌بر اینکه دما و صوت را انتقال نمی‌دهند، اکسیژن را دریافت کنند.

پارتیشن فریم لس دنیته در پروژه رایانمهر
استفاده مجدد از پارتیشن اداری

از پارتیشن‌های اداری می‌توان در محیط‌های مختلف استفاده کرد. همچنین در شرایطی که ناچار هستید محیط کاری خود را تغییر دهید؛ امکان استفاده مجدد از جداکننده در محیط جدید نیز برای شما فراهم است.
پارتیشن‌ها را می‌توان با ابزارهای ساده‌ای حذف یا نصب کرد. درصورتی‌که نیاز داشته باشید در محیط تغییر ایجاد کنید یا بخش‌های خصوصی دیگری برای محیط کاری به‌وجود بیاورید؛ پارتیشن به‌راحتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

جلب رضایت مشتریان

حضور مشتری در محیطی که از نظم بالایی برخوردار است می‌تواند باعث رضایت بیشتر وی شود. همچنین افراد می‌توانند به‌راحتی بخش مورد نظر خود را پیدا کنند.
در کنار این مسائل کارفرما پس از جداسازی محیط و تقسیم‌بندی آن، می‌تواند از صندلی‌های مناسب در سالن انتظار استفاده کند تا مراجعه‌کننده لازم نباشد در تمام مدت انتظار سرپا بماند.
این موارد در کنار یکدیگر باعث جلب رضایت بیشتری می‌شوند که نه فقط برای شرکت‌های خصوصی، بلکه برای تمام کسب‌وکارها مهم است. چراکه هدف همیشه باید کسب رضایت مشتری باشد.

نکات مهم در انتخاب پارتیشن اداری

برای خرید پارتیشن اداری علاوه‌بر توجه به مزایای آن بهتر است با چند نکته اساسی نیز آشنا شویم که به شرح زیر هستند:
انتخاب پارتیشن با توجه به نوع فعالیت
در انتخاب پارتیشن باید به نوع کسب‌وکار توجه کرد. یعنی اگر موسسه شما در زمینه فروش محصولات چوبی فعالیت دارد، بهترین گزینه نیز پارتیشن‌های چوبی هستند.
پارتیشن شیشه ای یکی از انواع این تقسیم‌کننده‌ها است که نه فقط برای کسب‌وکارهای مرتبط با شیشه مناسب بوده، بلکه می‌توان از آن در بسیاری از سازمان‌ها و ادارات نیز استفاده کرد.
دلیل استفاده از پارتیشن اداری چیست؟
اینکه پارتیشن را برای کدام بخش از محیط کاری می‌خواهید نیز در انتخاب نوع آن می‌تواند تاثیرگذار باشد. برخی مدیران می خواهند تنها یک بخش از محیط را برای دفتر مدیریت جدا کنند و گاهی نیز جداسازی برای تمام افراد صورت می‌گیرد.
در این شرایط مدیریت می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا از پارتیشن‌های عایق صوت و دما استفاده کند یا پارتیشن تک‌جداره برای محیط کاری او مناسب است.
درهرصورت قبل از اقدام به خرید پارتیشن‌های اداری لازم است هدف از خرید این اتاقک‌های جداکننده مشخص شود. گاهی مدیر در کنار جداسازی محیط می‌خواهد دید مستقیمی نسبت به کارمندان داشته باشد که در این شرایط، پارتیشن شیشه ای می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
بهره‌مندی از نور طبیعی در کنار استفاده از پارتیشن اداری
برخی محیط‌های کاری به‌گونه‌ای هستند که نور طبیعی خورشید به‌راحتی در آنها جریان دارد. در این فضا اگر از پارتیشن اداری چوبی یا ام‌دی‌اف استفاده کنید به‌ناچار مجبور به استفاده از لامپ‌های بزرگ برای تامین روشنایی نیز خواهید شد.
پارتیشن شیشه ای در این محیط‌ها می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. چراکه نور را به‌راحتی در بین اتاقک‌ها انتقال داده و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

پارتیشن اداری دنیته

رنگ پارتیشن‌های اداری

به‌طور کلی رنگ‌ها تاثیر بسیار مهمی روی کسب‌وکار و افراد می‌گذارند. رنگ مبحثی روان‌شناسی دارد که باید حین خرید پارتیشن حتما به آن توجه کرد.
شما باید پارتیشنی انتخاب کنید که در کنار ایجاد تناسب با سایر دکوراسیون اداری، تاثیر خوبی نیز در مشتریان و حتی کارکنان ایجاد کند.
رنگ پارتیشن می‌تواند برند کاری شما را به‌خوبی نشان دهد؛ پس نباید از کنار آن ساده گذشت. برای این تصمیم‌گیری می‌توانید از شخصی حرفه‌ای کمک بگیرید.
البته در شرایطی که این انتخاب برای شما سخت شده باشد نیز می‌توانید از پارتیشن شیشه ای استفاده کنید. این نوع پارتیشن معمولا با تمام محیط‌های اداری سازگار می‌شود و جلوه زیبایی نیز ایجاد می‌کند.

نحوه قرارگیری پارتیشن

نوع پارتیشنی که باید خریداری شود کاملا به محیط مورد استفاده و نحوه قرارگیری این اتاقک‌ها در محیط بستگی دارد. برای این مورد باید به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید.
پارتیشن‌های مختلفی تولید می‌شود که هرکدام برای استفاده در محیطی خاص مناسب هستند. اگر فضای کمی دارید؛ استفاده از هر نوع پارتیشنی نمی‌تواند باعث زیبایی محیط کاری شما شود. در این مواقع نیز استفاده از پارتیشن شیشه ای می‌تواند راه‌کار مناسبی باشد.

پارتیشن فریم لیس دنیته
جمع‌بندی

چرا باید از پارتیشن اداری استفاده کرد؟ پارتیشن‌ها اتاقک‌های جداکننده‌ای هستند که باعث استفاده بهینه‌تر از فضای کاری خواهند شد.
استفاده از پارتیشن و جداسازی محیط می‌تواند بخش‌های خصوصی مناسبی برای کارمندان به‌وجود آورد تا با افزایش تمرکز، راندمان کاری آنها نیز افزایش یابد.
پارتیشن‌ها باعث زیباسازی محیط نیز خواهند شد. درواقع این محصولات نوعی از مبلمان اداری محسوب می‌شود که با استفاده از متریال مختلف مانند شیشه، چوب، آلومینیوم و ام‌دی‌اف تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.
پارتیشن‌های اداری همچنین در مدل‌های تک‌جداره و 2 جداره تولید می‌شوند که نوع 2 جداره آن از ویژگی‌هایی مانند عایق صوت و دما برخوردار است.
با استفاده از پارتیشن می‌توانید از فضا بهتر استفاده کنید و همچنین نظم محیط کاری را افزایش دهید. درنتیجه رضایت مشتری نیز افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *