دور کاری

کار در منزل: جداسازی به معنای جدا شدن نیست

با افزایش روزافزون دورکاری و مشاغل خانگی بسیاری تصمیم می گیرند که این سبک را جایگزین کار کردن به صورت سنتی کنند. دورکاری فواید فراوانی دارد؛ کافی است کمی به آن فکر کنید، چه کسی از نداشتن دغدغه کار کردن در سر ساعت معین و عدم رفت و آمد در مسیر کار لذت نمی برد؟
با این وجود، کار کردن به این صورت موانعی هم دارد. کار در منزل برای طولانی مدت می تواند باعث ایجاد انزوا و حتی قطع ارتباط شما با محیط های کاری شود.
در این مطلب نکات مفیدی به شما ارائه می کنیم که آن ها را از کارمندان و افراد با تجربه در زمینه ی دورکاری دریافت کرده ایم، تا به این ترتیب به شما کمک کنیم که بیشترین استفاده را از این سبک کاری ببرید.

ثبت زمان

تصور کنید قرار است همچنان به اداره بروید … حتی زمانی که چنین نیست. خیلی از ما می دانیم که عدم وجود ساختار یک روز کاری معمولی زمانی که قرار است در خانه کار کنیم، می تواند تبدیل به یک چالش شود. در چنین شرایطی داشتن یک برنامه ی مدیریت زمان به شما کمک می کند تا در انجام وظایف تان متمرکز شوید.

شروع یک روز کاری در زمان دورکاری

روزهای کاری خود را در زمانی که لازم است از منزل کار کنید میتوانید به این صورت شروع کنید:

  • ساعتتان را تنظیم کنید
  • سر ساعت بلند شوید
  • لباستان را عوض کنید
  • یک فنجان قهوه بنوشید
  • روزتان را دقیقاً همان طور که زمان رفتن به اداره شروع می کردید، آغاز کنید.

نکته ی دیگری که به شما کمک می کند در طول روز پرکار و مفید باشد، ایجاد قوانین خاص برای خودتان است. روزتان را به این شکل شروع کنید که مطمئن شوید در ساعت 8:45 برای صرف میان وعده به خودتان زمان استراحت می دهید، پس از چند دقیقه مجدداً به کار برمی گردید، ساعات خاصی را برای صرف ناهار، و استراحت یا صرف چای در نظر بگیرید. این قوانین محدود تا حدی باعث می شوند، روزتان ساختار یک روز کاری را بگیرد.

بودجه تعیین کنید

سود اضافی کار در خانه در صرفه جویی هزینه ی رفت و آمد تا اداره است. در حالی که ممکن است هزینه ی خرید یا صرف ناهار در بیرون از خانه و رفت و آمد تا رستوران در چنین شرایطی، باعث از بین رفتن چنین صرفه جویی یا حتی بدتر کردن شرایط شود. اوبر ایت، دلیورو و جاست ایت از جمله شرکت های فعال در زمینه ی تهیه ی غذا هستند که پیک رایگان دارند.

مرتبط بمانید

اگر چند عضو تیم کاری تان به طور همزمان دورکاری می کنند، حتماً استانداردهای ارتباطی میان خودتان تعیین کنید، این کار باعث می شود هیچ کدام از اعضای تیم احساس نادیده گرفته شدن یا انزوا نکند.

اگر گاهی اوقات احساس می کنید نیاز به تمرکز دارید و تصمیم دارید اینترنت تان را قطع کنید یا تلفن تان را خاموش کنید، ابتدا به همکارانتان اطلاع دهید و بگوئید چه زمانی می توانند مجدداً با شما ارتباط برقرار کنند.

این فاصله نباید مانع همکاری میان شما شود. برای برقراری تماس با تیم همکارتان ساعات خاصی در طول روز را تعیین کنید تا تعاملاتتان حفظ شود.

فیس تایم (FaceTime)

اگرچه استفاده از نرم افزار فیس تایم یا اسکایپ به طور معمول برای کنفرانس های معمولی است، اما آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که این برنامه را به طور دائم در پس زمینه اجرا کنید؟ یکی از طراحان ما این کار را انجام داده است، همه روزه، هر روز، این کار برای جلوگیری از بروز احساس انزوا زمان کار در خانه مفید است.
این ترفند بین دو یا سه همکار بهتر عمل می کند. نحوه ی انجام آن نیز خیلی ساده است، یک iPad را تنظیم کرده و آن را در گوشه یا در بخشی از اتاق تان قرار دهید. به این ترتیب، با دیدن سایر همکارانتان به ایجاد حس ارتباط فیزیکی کمک می کنید. همچنین می توانید از این مزیت نیز بهره ببرید که به طور ناگهانی با یکدیگر صحبت کنید، با یکدیگر چای بنوشید و احساس بودن در فضای اداری را از دست ندهید.

در خصوص هوشمندانه کار کردن بیشتر بخوانید: کارهوشمند در طول گسترش کووید 19،یک نیاز یا یک راه حل ؟

خودت را در آینه نگاه کن

یک آینه کوچک مثلاً آینه حمام را به فضای کاری تان بیاورید. این کار شاید عجیب به نظر برسد، اما می تواند مؤثر باشد، دیدن خودتان در آئینه و دیدن محیطی که مشغول به کار هستید، به کاهش احساسات تنهائی تان کمک می کند. البته به شما پیشنهاد نمی کنیم که با خودتان صحبت کنید، اما دیدن چهره ای آشنا می تواند کمک کننده باشد و احساس جالبی به شما بدهد.

دستگاه­ های دیجیتال را تماشا نکنید ….

اما آن ها را در محیط کارتان به صورت روشن قرار دهید! وجود پچ پچ های آشنا در پس زمینه می تواند در ایجاد احساس بودن در فضای عمومی به شما کمک کند. اگر دوست دارید این صداهای گفت وگو در پس زمینه کارتان در جریان باشید، کانال تلویزیونی یا موج رادیویی مورد علاقه تان را روشن کنید.

توصیه ما آن است که کانال یا موج رادیویی که در درجه دوم یا سوم علاقه تان هست را روشن کنید، به این ترتیب مطمئن خواهید شد که توجه تان بیش از اندازه منحرف نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *