دکوراسیون اداری مناسب برای استارتاپ ها

 

این روزها در محیط­های اداری و دفاتر کاری در مقایسه با فضاهای سنتی اداری گذشته، چیدمان و طراحی داخلی فضا با تغییرات زیادی همراه بوده و این موضوع به وضوح در استارتاپ­ها دیده می­شود. خوشبختانه در شرکت­های استارتاپ و نوپا افراد به خوبی از اهمیت طراحی دکوراسیون اداری و مبلمان اداری مناسب آگاه هستند و به همین دلیل در حال حاضر این مسئله موردتوجه ویژه­ای قرار گرفته و اکثر صاحبان استارتاپ­ها به دنبال بهترین نوع دکوراسیون اداری برای فضای کاری خود هستند.

یک دکوراسیون شیک، مدرن، لاکچری و حتی ساده می­تواند فضایی بسیار ایده­آل را برای فعالیت کارمندان به وجود آورد و به این شکل راندمان و بازدهی شرکت را به سطح مطلوب نزدیک می­کند. با توجه به اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی برای استارتاپ­ها ما سعی نموده در این مطلب به طور کامل به این موضوع پرداخته و بیشتر در مورد مواردی مثل طراحی داخلی استارتاپ­ها، طراحی داخلی دکوراسیون اداری، دکوراسیون اداری صحبت کنیم. پس اگر شما نیز مایلید برای استارتاپ خود یک دکوراسیون داخلی مناسب طراحی و اجرا کنید این مطلب می­تواند برای شما بسیار مفید باشد:

طراحی دکوراسیون داخلی

چرا طراحی دکوراسیون داخلی برای استارتاپ­ ها مهم است؟

در هر محیطی، دکوراسیون داخلی از موارد مهم و قابل توجه است و جزو اولویت­ها به حساب می­آید و این موضوع در رابطه با محیط­هایی چون استارتاپ­ها به خوبی صدق می­کند. با طراحی و اجرای یک دکوراسیون داخلی و چیدمانی شیک و زیبا برای یک استارتاپ می­توان به سادگی از مزایای بسیاری که این کار با خود به همراه خواهد داشت بهره برد. در ادامه با هم مزایای طراحی چیدمانی داخلی استارتاپ­ها را بررسی می­کنیم:

طراحی داخلی استارتاپ در روحیه کارکنان موثر است

قطعاً همه ما از حضور در یک محیط شیک و به­روز حس بهتری خواهیم داشت و اگر این محیط مختص محل کار ما باشد بی­شک انگیزه بیشتری برای کار کردن پیدا می­کنیم. انتخاب یک طراحی زیبا برای فضای استارتاپ­ها باعث شده، کارکنان روحیه بهتری برای کار کردن داشته باشند، حس پویایی آن­ها افزایش پیدا کند و با جدیت بیشتری برای اهداف استارتاپ، تلاش کنند. برای همین با اجرای یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای استارتاپ به سادگی می­توان به کارمندانی هدفمند و پرتلاش و با روحیه­ای شاد هم دست پیدا کرد.

دکوراسیون اداری کافه بازار

طراحی دکوراسیون اداری سبب جذب ارباب رجوع می ­شود

این روزها از کسب­وکارهایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده­اند انتظار می­رود که برخلاف محیط­های کاری قدیمی، به ظاهر محیط کار اهمیت بیشتری بدهند. با طراحی و اجرای یک چیدمان متناسب با فضای کاری استارتاپ، می­توانید به مخاطب نشان دهید که برای کار خود ارزش ویژه­ای قائل هستید و در تمامی زمینه­ ها بهترین­ ها را برای کسب ­وکار خود می­خواهید. این موضوع باعث می­ شود ارباب رجوع راحت­تر به شما اعتماد کند.

 

با طراحی داخلی دکوراسیون اداری از فضای استارتاپ بهترین استفاده می ­شود

یکی دیگر از مواردی که باعث اهمیت هر چه بیشتر طراحی دکوراسیون داخلی استارتاپ­ ها شده استفاده بهینه از فضا با استفاده از طراحی دکوراسیون مناسب است. از طریق انتخاب یک طراحی دکوراسیون داخلی متناسب با فضا این امکان ایجاد می­ شود تا به خوبی از بخش­ های مختلف یک استارتاپ استفاده نمود. خیل از اوقات یک فضای کاری به دلیل چیدمان نامناسب وسایلی چون مبلمان اداری بسیار کوچک­تر از آن چه که هست دیده می­شود و این موضوع می­تواند در نگاه ارباب رجوع ناخوشایند باشد و باعث برهم خوردن حس آرامش کارکنان هم شود.

این در حالی است که با انتخاب یک دکوراسیون داخلی هوشمندانه می­ شود از محیط موجود، یک فضای کارآمد و مفید استخراج کرد. برای مثال می­توان به کمک پارتیشن اداری بخش­های اختصاصی برای کارمندان ایجاد کرد و به این شکل زمینه کار کردن همراه با آرامش و حس خوب استقلال را برای کارکنان استارتاپ به وجود آورد.

پارتیشن مینیمال

 

چگونه بهترین طراحی دکوراسیون داخلی را برای استارتاپ­ داشته باشیم؟

در طراحی دکوراسیون داخلی استارتاپ­ ها، مواردی مهم و تاثیرگذار وجود داشته که با درنظرگیری آن­ها می ­توان یک محیط شیک، پر آرامش، مدرن و خاص را برای استارتاپ خود رقم زد. با هم با این موارد آشنا می­ شویم:

نورپردازی فضا را جدی بگیرید

اعجاز نور را در نحوه عملکرد کارکنان و میزان بازدهی استارتاپ­ خود دست کم نگیرید. نور طبیعی کمک می­کند همه چیز واقعی دیده شود و در سلامت روان انسان­­ ها تاثیر بسیاری دارد. افراد در معرض نور طبیعی هوشیاری بیشتری برای کار کردن دارند و به همین دلیل با یک حرکت هوشمندانه می­توان از نور طبیعی هم برای زیبایی­ بخشی به فضا و هم برای بالا بردن راندمان کاری کمک گرفت.

البته در خیلی از فضاهای اداری ممکن است دسترسی به نور طبیعی وجود نداشته باشد. در این حالت می­ توان از ترکیب نور مهتابی و آفتابی برای ایجاد نوری موثر و نزدیک به نور طبیعی در فضا استفاده کرد. برای بخش­ هایی چون اتاق جلسه که دارای میز اداری هستند هم می­ توان از نور سفید با جریان نوری بالاتر بهره برد.

در انتخاب و چیدمان مبلمان و صندلی اداری دقت کنید

قطعاً در یک محیط کاری اولویت در انتخاب مواردی مانند مبلمان اداری و نیز صندلی اداری، راحتی کارکنان است و به همین دلیل باید مطمئن باشید که این وسایل ارگونومی لازم را داشته و بیشترین راحتی را در عین زیبایی برای کارکنان و همچنین ارباب رجوع فراهم می­ کنند. مبلمان اداری موجود در فضای یک استارتاپ هم باید به واسطه قابلیت تنظیمی که داشته احساس مالکیت و راحتی بیشتری را برای افراد به وجود بیاورند. این کار باعث می­شود افراد در زمان کار کردن، اطمینان خاطر و تسلط بیشتری داشته باشند.

بعد از انتخاب مبلمان و صندلی اداری نوبت به چیدمان آن خواهد رسید. بهترین گزینه استفاده از طراحی پلان باز است. در واقع قرارگیری اکسسوری­ ها باید با فاصله مناسبی از هم باشد و به این شکل رفت و آمد کارکنان و ارباب رجوع محدود نشود.

نور مناسب در دکوراسیون داخلی

در انتخاب رنگ­ ها هوشمندانه عمل کنید

 

در فضاهای مختلفی کار در یک محیط اداری نیاز است که از پالت رنگی مناسبی استفاده کنیم. برای ایجاد روحیه در افراد، حتماً باید روانشناسی رنگ­ها را جدی گرفت. با ترکیب رنگ­ ها می ­توان یک محیط سرشار از انرژی مثبت را برای استارتاپ ایجاد کرد. استفاده صحیح از رنگ ­ها می­تواند به خوبی انتظارات شما را از یک محیط پرانرژی و در عین حال پر از آرامش برای کارکنان را برآورده کند.

برای مثال می­ شود برای دیوار یا اکسسوری­ های فضای مشترک از ترکیب رنگ قهوه­ای استفاده کرد و به این شکل یک محیط امن و آرام را برای کارمندانی فراهم نمود که حس وظیفه­ شناسی و مسئولیت ­پذیری بیشتر از هر زمان دیگری در آن­ها دیده می­ شود.

با تجهیزات مناسب، فضاسازی کنید

برخلاف گذشته امروزه شاهد آن هستیم که در خیلی از استارتاپ­های بزرگ، فعالیت­های گروهی حرف اول را می­زنند و برای آن که کارکنان بتوانند در کنار هم به کار کردن مشغول شوند فضای گسترده­ای در نظر گرفته می­ شود. کار کردن گروهی مزایای زیادی مانند ایجاد صمیمیت و آرامش بیشتر، ایجاد رقابتی موثر بین کارکنان و… به همراه دارد و این موضوع باعث شده افراد در دکوراسیون داخلی بسیاری از استارتاپ­ ها به دنبال ایجاد راهی برای فراهم نمودن فضایی جهت فعالیت گروهی کارکنان باشند.

یکی از راه­ هایی که می­تواند فضایی گروهی و در عین حال مستقل را برای کارکنان به وجود بیاورد استفاده بهینه از پارتیشن اداری است. به کمک پارتیشن ­های اداری به راحتی می­توان بدون نیاز به تامین اتاق­ های اختصاصی برای هر یک از کارکنان، به هر یک فضایی مستقل بخشید و از طرفی افراد می­توانند به خوبی از هر سو به هم دید داشته و ارتباط و صمیمیت میان کارکنان حفظ خواهد شد.

دکوراسیون اداری با تجهیزات مناسب

میزها را متناسب با ماهیت استارتاپ انتخاب کنید

 

در بخش قبل هم گفتیم که در استارتاپ­ ها، اولویت بر کارهای گروهی است و به همین دلیل باید فضای مناسب برای دور هم جمع شدن افراد به خوبی فراهم باشد. یکی از مواردی که در این زمینه بسیار لازم و ضروری است میز گروهی بزرگ و با طول و عرض مناسب است تا افراد را به راحتی دور هم جمع کند.

همچنین با کمی ذوق و خلاقیت و استفاده بهینه از گل­ های طبیعی می­ توان یک میز اداری ساده و راحت را به یک فضا دلنشین تبدیل و کارکنان را سر ذوق آورد.

در طراحی دکوراسیون داخلی برای استارتاپ­ ها چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

 

هنوز هم در خیلی از محیط­های کاری به طراحی داخلی توجه لازم نمی­ شود و در واقع خیلی از افراد از اهمیت آن بر عملکرد هر چه بهتر کارکنان و همچنین جلب نظر ارباع رجوع غافل هستند. اما در استارتاپ­ها آگاهی بیشتری وجود داشته و مدیران استارتاپ­ ها در تلاش هستند تا بهترین دکوراسیون داخلی را برای محیط کاری خود رقم زده و به این شکل ضمن بهره­مندی از مزایایی که از آن­ها یاد شد، یک محیط انحصاری را برای برند خود به ارمغان بیاورند. مهم نیست محیط کاری استارتاپ شما چه متراژی دارد، کافی است در طراحی دکوراسیون اداری برای آن ضمن مواردی که در بالا به آن­ها اشاره شد، نکات زیر را نیز رعایت کنید تا بهترین محیط اداری را برای استارتاپ خود داشته باشید:

 حتماً در دکوراسیون داخلی استارتاپ از تمامی کارکنان کمک بگیرید

از همان ابتدای کار، پیش از آن که طراحی دکوراسیون داخلی استارتاپ خود را شروع کنید حتماً نظر تمامی کارکنان را جویا شده و از ایده­های آن­ها کمک بگیرید. در بیشتر اوقات، کارکنان به دلیل شناخت خوبی که نسبت به محیط کاری خود داشته و همچنین با آگاهی از نیازهای خود به عنوان یکی از اعضای استارتاپ، به خوبی می­توانند بهترین ایده­ها را ارائه کنند. برای همین حتماً به جای آن که صفر تا صد طراحی به یک نفر سپرده شود در این زمینه نظر تمامی کارکنان را جویا شوید.

 

این موضوع ضمن آن که به شما کمک می­کند تا در نهایت بهترین طراحی دکوراسیون را برای محیط استارتاپ خود پیاده­سازی کنید باعث می­شود این حس در کارکنان ایجاد شود که در استارتاپ نقش مهمی داشته و نظر و رضایت آن­ها در تمامی زمینه­ ها در نظر گرفته خواهد شد.

دکوراسیون اداری استارتاپی

 به نیازهای بعدی استارتاپ هم توجه داشته باشید

 

رشد استارتاپ­ها معمولاً فرآیندی سریع خواهد داشت و خیلی زود ممکن است نیاز مبرمی به افزایش نیروی انسانی برای پیش بردن اهداف استارتاپ احساس شود. برای همین بسیار مهم است که برای آن که بعدها به مشکل برنخورید از همان ابتدا، ضمن توجه به نیازهای فعلی استارتاپ، نیازهای آتی آن را نیز در دکوراسیون اداری در نظر داشته باشید. با توجه به این مورد به خوبی می­توانید از بسیاری از هزینه ­ها جلوگیری کنید.

پشنهاد دنیته: استفاده از اتاقک های آکوستیک و B2B

برای استفاده مناسب از فضایی که در اختیار دارید یکی از بهترین گزینه ها استفاده از اتاقک آکوستیک است. این اتاقک ها برای برگزاری جلسات و همچنین استفاده از تلفن همراه استفاده می شوند. در روزهایی که فضاهای کار استارتاپی به سمت فلت شدن و استفاده از میز های گروهی رفته است برای جلوگیری از صداهای مزاحم و حفظ تمرکز کارکنان از اتاقک های آکوستیک استفاده می شود. همچنین برای برگزاری جلسات مهم و تاثیرگذاری بیشتر روی مشتری می توان از اتاقک های B2B استفاده کرد. این اتاقک ها با ظاهر زیبا و اندازه کوچکی که دارند باعث می شوند برگزاری جلسات با موفقیت بیشتری همراه باشد و همچنین در استفاده بهینه از فضایی که در اختیار دارید کمک شایانی به شما خواهند کرد.

 طراحی دکوراسیون داخلی استارتاپ باید با اهداف کلی آن همسو باشد

 

اصلی­ترین دلیلی که افراد در استارتاپ به دنبال بهترین دکوراسیون داخلی اداری هستند رسیدن به بهترین میزان کارایی و بازدهی در محیط کار هستند. اما در این زمینه نیاز است که به این نکته نیز توجه داشت که محیط کاری به خوبی معرفی کننده برند و نیز فرهنگ، عادات و رسوم شما به مخاطب است. توجه به این مورد کمک می­کند تا نیروهای کاری جدید خیلی زود با محیط جدید آشنا شده و زمان کمتری به آموزش آن­ها اختصاص داده شود.

 

 دکوراسیون اداری استارتاپ باید منعطف باشد

 

رشد یک استارتاپ تنها به فروش و داشتن تعداد مشتریان بیشتر محدود نمی­شود و بی­شک ابعاد این شرکت نیز با رشد، بزرگ­تر می­شود و نیاز به نیروی انسانی بیشتری است. از طرفی استارتاپ­ها باید هر زمان آمادگی لازم برای پذیرش تغییراتی به منظور رسیدن به میزان بهره­وری بالاتر را داشته باشند. فضای داخلی استارتاپ باید افراد را به نوآوری تشویق کند و آن­ها را به سمت حل مسائل جدید و پیچیده حرکت دهد. همچنین دکوراسیون داخلی باید محیطی چالش برانگیز را برای کارکنان به وجود آورد و باعث شود تا آن­ها به شیوه متفاوت­تری کارهای خود را انجام دهند. در بسیاری از استارتاپ­ها، خبری از اتاق­های جداگانه نیست و حتی مدیر نیز در کنار کارکنان دیگر مشغول به کار می­ شود.

انعطاف در دکوراسیون داخلی استارتاپ

حرف آخر

 

در این مطلب سعی شد اطلاعات مهمی که باید در خصوص دکوراسیون اداری استارتاپ بدانید در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. همانطور که در طی مطلب به آن اشاره شد به کمک طراحی دکوراسیون داخلی اداری به خوبی می­توان بهترین نتایج را در یک محیط استارتاپ ایجاد نمود و تاثیر آن­ها را بر رشد کسب­وکار به وضوح مشاهده نمود.

تیم دنیته یکی از بزرگ­ترین تیم­های داخلی است که با آگاهی و اشراف کامل بر نیازهای یک استارتاپ، توانسته محصولات مختلفی از قبیل مبلمان اداری، میز اداری، صندلی اداری و نیز پارتیشن اداری را با بیشترین کارایی عرضه کند. شما عزیزان می­توانید برای داشتن یک استارتاپ حرفه­ای و با یک دکوراسیون داخلی خاص و جذاب روی تیم دنیته و محصولات آن حساب باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *